مردم باید در جریان امور حوزه ورزش‌های روستایی و بومی محلی قرار گیرند / یکی از رسالت‌های هیأت روستایی احیای ورزش‌های بومی و محلی است

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۴۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۰۹۹۶۰
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان امور حوزه ورزش‌های روستایی و بومی محلی قرار گیرند، اظهار کرد: ورزش‌های بومی و محلی صرفا یک بازی نیست، بلکه آداب، سنن، زندگی، خاطره و فرهنگ ما ایرانیان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید محمد تقی علوی در مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان گفت:یکی از رسالت‌های هیأت روستایی احیای ورزش‌های بومی و محلی است که ریشه در فرهنگ و تمدن مردم ایران دارد و در این راستا اقدامات مثبتی توسط هیأت ورزش روستایی استان در سال گذشته انجام شده است.

علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد که بعنوان رئیس مجمع در انتخابات هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان سخن میگفت با تبریک میلاد حضرت مسیح ،آغاز سال 2021 میلادی و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها ،شهید حاج قاسم سلیمانی،از حضور اعضای مجمع هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی و مسئولین ستادی اداره کل در برگزاری این نشست تقدیر کرد.

علوی ،مدیر کل ورزش و جوانان استان طبق منویات مقام معظم رهبری ،عشایر را ذخایر انقلاب و نظام برشمرد و ضمن تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت های استفاده نشده در این هیات ،خواستار برنامه ریزی مدون در توسعه و اشاعه ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان شد.
 
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ایجاد نشاط ، شادابی و سلامتی جامعه را یکی از برنامه های مهم دستگاه ورزش کشور و استان ذکر و اظهار داشت :دست در دست هم برای توسعه زیر ساخت های ورزش در روستاها تلاش کنیم .
 

وی ادامه داد:  بحث آموزش اهمیت بسیاری دارد و باید با ارتباط گیری هیأت‌های ورزشی از مربیان، برای آموزش استفاده کرد.

علوی  از احداث 80 خانه ورزش روستایی در سطح استان خبر و ادامه داد:شش خانه ورزش روستایی جدید در آینده نزدیک احداث و راه اندازی می شود.

این مقام مسئول در اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد از حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان از برنامه ها و اقدامات انجام شده این هیات سخن و خواستار برگزاری جشنواره های ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در نقاط مختلف استان همانند جشنواره برگزار شده در شهر دیشموک شد .
 
علوی بر رشد ورزش در روستاها و عشایر و فرهنگ سازی بازیهای بومی و محلی در بین احاد مردم و روستاهای استان تاکید و خواستار توجه به نظام آموزش در بخش ورزش روستایی و عشایری شد .
 
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد خواستار برگزاری مجامع استانی و کشوری ،تکمیل کادر هیات های استانی و رصد ملی پوشان و قهرمانان شد و ضمن تاکید بر تقویت ورزشکاران و قهرمانان استان که شرایط حضور در المپیک را دارند ،" اصحاب رسانه را یار" دوازدهم ورزش و جوانان استان "برشمرد.
 
در مجمع انتخابات هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان ،رحمان همت پور با کسب 13 رای برای مدت چهار سال دیگر سکاندار هیات استان شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز