استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

تحقق توسعه با مدیریت بومی و با استفاده از همه ظرفیت ها

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۰:۳۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۰۱۶۱
تحقق توسعه با مدیریت بومی و با استفاده از همه ظرفیت ها
استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه زمانی محقق می گردد که با مدیریت محلی و بومی و با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها، ساز و کارهای مناسبی را برای رشد و پیشرفت این جغرافیا تبیین نماییم.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست مقدماتی شکل گیری ستاد توسعه خاوران با معاونین استاندار و رؤسای کمیته ها  رقم خوردن هر اتفاق مثبت در جامعه را محصول کار جمعی  دانست.
وی گفت: نسخه شفابخش و الگوی رفتاری ورود و حرکت به سمت توسعه پایدار، هم افزایی مثبت میان همه  ظرفیت های دولتی و خصوصی است.
به گفته وی؛ هدف از تشکیل این ستاد استفاده از همه  ظرفیت های دولتی استان در کنار بخش خصوصی است تا در فضایی هم افزا توسعه پایدار در استان محقق گردد.
استاندار خاطر نشان کرد: خطه زرخیز خراسان جنوبی با همه  ظرفیت های کم نظیر در بسیاری از بخش ها نظیر معدن، گردشگری، کشاورزی، مرز و... و با همه تلاش های صورت گرفته همچنان از استان های کم برخوردار کشور محسوب می شود که این مورد باید با نقش آفرینی مردم تغییر نماید.
ملانوری با بیان این که دولت با همه توان در خدمت توسعه کشور است، افزود: با این وجود امکانات دولت محدود است و می بایست از استعداد های بخش خصوصی در این رابطه استفاده شود، لذا باید از همه ظرفیت هایی که دل در گرو توسعه پایدار استان دارند، دعوت شود تا در این عرصه تلاش نمایند.
وی تصریح کرد: هدف از تشکیل ستاد خاوران دعوت از همگان جهت تلاش برای توسعه استان است و همه دستگاه‌ها موظفند تا شرایط لازم جهت تحقق این وظیفه مهم را فراهم نمایند.
استاندار به منابع سپرده گذاری شده مردم  در بانک های استان اشاره کرد و گفت: مردم خراسان‌ جنوبی فقط در منابع بانکی استان مبلغ  هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری نموده اند که در مقایسه با استان های مشابه، رقم بسیار قابل توجهی است لذا می طلبد با فرهنگ سازی، این سرمایه هنگفت در خدمت توسعه استان قرار گیرد.
ملانوری تأکید کرد: همه سرمایه ها  باید در خدمت توسعه همه جانبه و پایدار استان قرار گیرد.
وی با اشاره به این که استاندار به عنوان رئیس ستاد و معاون هماهنگی امور اقتصادی به عنوان دبیر این ستاد هستند، افزود:   اعضای اصلی ستاد، معاونین استاندار، نماینده امام جمعه مرکز استان، رئیس مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، فرماندار مرکز استان، رئیس دانشگاه بیرجند، فرمانده سپاه پاسداران، مدیر کل صنعت،معدن و تجارت ،مدیر کل جهاد کشاورزی، مدیر کل میر اث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی، مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، مشاور جوان استاندار، رئیس بنیاد نخبگان ، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ،مدیر گروه مطالعاتی طرح آمایش استان، رئیس شورای اسلامی استان، سه نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی به انتخاب استاندار می باشند.
استاندار متذکر شد: ۵ کمیته تخصصی شامل؛ کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد مؤثر در حوزه سرمایه گذاری، کمیته شناسایی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در استان، کمیته شناسایی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ، کمیته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و کمیته پایش و ارزیابی عملکرد ذیل این ستاد فعالیت می نمایند.
ملانوری به اجرای طرح معین عمرانی در ۴ شهر مرزی استان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت بنگاه های بزرگ کشور نظیر بنیاد مستضعفان، ستاد اجرائی حضرت امام خمینی (ره) در جهت رشد و آبادانی استان همچون گذشته کمک گرفت.
وی انجام مسئولیت های اجتماعی را از وظایف مهم بنگاه های بزرگ برشمرد و افزود: مدیران مجموعه های موفق استان می توانند  در کنار دانشگاه بیرجند در فرهنگ سازی فرهنگ توسعه ای موفق عمل نمایند و با ایجاد جوشش و تحرک بیشتر در مردم، آن ها را به سرمایه گذاری بیشتر  ترغیب نمایند.
استاندار وظیفه کمیته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این کمیته با مسئولیت صدا و سیمای مرکز خاوران باید در تولید محتوا و ارتباط با رسانه ملی و رسانه  های بین المللی نسبت به معرفی ظرفیت های کم نظیر  استان اقدام نماید تا از این طریق اهداف ستاد توسعه خاوران که همانا افزایش سرمایه گذاری  و توسعه متوازن و همه جانبه در استان محقق گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز