مدیرکل گمرک بوشهر:

۲۳ درصد حجم صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۰:۵۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۰۹۱۹
۲۳ درصد حجم صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: آمار تجارت در حوزه صادرات کشور نشان می‌دهد حدود ۲۳ درصد از حجم کل صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر صورت می‌گیرد.

به گزارش برنا؛ بهروز قره بیگی، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در نشست با روسای گمرکات استان بوشهر گفت: حجم صادرات کشور طی ۹ ماهه سال جاری حدود ۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است که از این میزان ۱۸ میلیون و ۹۵۳ هزا تن آن از طریق گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

او با بیان اینکه همچنین حدود ۱۶ درصد ارزش کالاهای صادراتی کشور سهم استان بوشهر است، افزود: ارزش کالاهای صادراتی صورت گرفته طی مدت یاد شده در کشور ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است که چهار میلیارد و ۳۶۵ میلیون دلار سهم این استان در صادرات کشور است.

قره بیگی به تعامل بسیار خوب گمرک و پلیس مواد مخدر ناجا استان اشاره کرد و ادامه داد: گمرک در کنار حمایت از تجارت سالم و توسعه صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید همواره به دنبال برخورد قاطع با متخلفان، قاچاقچیان مواد مخدر و افراد فرصت طلب که قصد ایجاد اختلال در امر صادرات و فعالیت تجار خوشنام کشورمان دارند، است در همین راستا تشدید مبارزه با قاچاق مواد مخدر، بهره گیری بیشتر از توان سگ‌های مواد یاب مخدر و شیوه‌های نوین در دستور کار این ستاد و پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

او با اینکه در برخی گمرکات استان دستگاه‌های ذی ربط در امر تجارت در کنار گمرک قرار ندارند، بیان کرد: انتظار می‌رود فرمانداری‌های شهرستان‌ها به عنوان متولی هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی،  سایر ارگان‌ها متولی در امر تجارت را وارد میدان خدمت رسانی به فعالین اقتصادی کنند.

نظر شما