مرمت ۲۵۰ سکه تاریخی در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۱:۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۰۹۲۰
مرمت ۲۵۰ سکه تاریخی در چهارمحال و بختیاری
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از انجام اقدامات حفاظتی و مرمتی ۲۵۰ سکه تاریخی متعلق به دوران پیش از اسلام در این استان خبر داد.

به گزارش برنا؛ کوروش بابائیان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: این تعداد سکه نقره، بازمانده از دوره ساسانی است که عملیات پاکسازی رسوبات، حذف لایه آسیب‌رسان و ایجاد لایه محافظ بر روی آن‌ها در سال ۹۹ انجام شد.

او افزود: این سکه‌ها بخشی از یک مجموعه چهار هزار سکه‌ای را تشکیل می‌دهند که در سال‌های گذشته به صورت اتفاقی در یکی از شهرستان‌های استان کشف شده است.

بابائیان با اشاره به اینکه اجرای عملیات حفاظتی و مرمتی ۲۵۰ سکه تاریخی با صرف ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار به پایان رسیده است، تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته برای مرمت و حفاظت آثار منقول تاریخی بسیار اندک است و برای ادامه اجرای طرح‌های مرمتی این آثار باید در انتظار اعتبارات سال آینده حوزه میراث فرهنگی باشیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: رویکرد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حفاظت و ثبت آثار منقول تاریخی، اولویت‌بخشی به آثاری است که‌ در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارند و در همین راستا پرونده هشت شیء دارای ارزش تاریخی متعلق به بخش خصوصی و اوقاف در استان تهیه و برای ثبت در فهرست آثار ملی معرفی شده است.

بابائیان افزود: در صورت درخواست مالکان‌ اشیاء تاریخی، امکان انجام اقدامات مرمتی و حفاظتی برای این آثار در کارگاه‌های مرمتی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراهم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز