به پاس همراهی در پویش هر هفته الف- ب- ایران

وزیر نیرو از نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تقدیر کرد

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۳:۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۱۰۶۹
وزیر نیرو از نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تقدیر کرد
دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو از همراهی آیت الله علیرضا عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی در پویش هر هفته الف-ب- ایران با ارسال لوح تقدیر و نسخه‌ای از کتاب "دلگرمی‌ها و همراهی ها" تقدیر کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، بخشی از سخنان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در کتاب "دلگرمی‌ها و همراهی ها" چاپ شده است.

آیت الله عبادی در این دیدار از خدمات دکتر اردکانیان وزیر نیرو تقدیر و تشکر کرد و گفت: ایشان وزیری با دانش، با ابتکار و با انگیزه است و خدمات زیادی به مردم ارائه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این دیدار ضمن تقدیم لوح تقدیر مقام عالی وزارت نیرو، به ارائه گزارش مجملی از اقدامات صورت گرفته در شرکت آب و فاضلاب استان به ویژه در بخش آبرسانی روستایی پرداخت.

حسین امامی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۶ طرح با مبلغ ۴۲ میلیارد تومان افتتاح شده است، اظهار کرد: در استان انسجام و تعامل خوبی بین این شرکت و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد علوی، بنیاد برکت و سایر نهاد‌های حمایتی شکل گرفته است تا مشکلات آب مناطق روستایی با اولویت مناطق مزری و محروم مرتفع گردد.

وی افزود: از جمله در شهرستان زیرکوه پروژه آبرسانی روستای گزخت با ۲۰۰ خانوار جمعیت با همکاری بسیج سازندگی و خیرین در حال انجام شدن است همچنین در شهرستان درمیان با همکاری سپاه، پروژه آبرسانی روستای اشک به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی پروژه آبرسانی روستای خیرآباد این شهرستان نیز با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی به زودی آغاز می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه این مجموعه با کمیته امداد و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در راستای حل مشکلات آبرسانی روستا‌های درمیان خبر داد و افزود: مجتمع آبرسانی خوشاب با ۳ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت که در منطقه مرزی واقع شده نیز از آب سالم و بهداشتی بهره مند می‌شود.

امامی از افزایش ظرفیت ناوگان آبرسانی سیار به دو برابر در سال جاری خبر داد و گفت: ۴ تانکر جدید نیز به زودی تحویل این مجموعه می‌شود که با این اقدامات به ثبات مناسبی در بحث آبرسانی سیار خواهیم رسید.

وی گفت: در شش ماهه نخست سال ۱۲ هزار سرویس آبرسانی سیار برای ۴۳۰ روستا در راستای تامین آب شرب سالم و بهداشتی، حمل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از آبرسانی به ۲۰ روستای استان با همکاری بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازندگی با جمعیت ۵ هزار و ۸۰۰ نفر تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۰ روستا‌های پرجمعیت استان با اولویت مناطق مرزی و محروم از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.
امامی افزود: آبرسانی به ۱۰ روستای دیگر با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ نفر تا مرداد ماه سال آبنده در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی گفت: همچنین پیگیر استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ هستیم تا بتوانیم با عقد تفاهم نامه با بانک‌ها پروژه‌های آبرسانی روستایی را تا دو سال آینده به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به مهمترین پروژه‌های اجرا شده در مناطق شهری نیز اشاره کرد و یادآور شد: چند پروژه برای پایدارسازی آب مناطق شهری انجام شده یا در دست اجرا است که می‌توان به ساخت مخزن ۵ هزار مترمکعبی قاین، مخزن ۲ هزار مترمکعبی بیرجند، مخزن ۲ هزار مترمکعبی سرایان که افتتاح شده و مخزن هزار مترمکعبی خوسف که تا پایان سال به اتمام می‌رسد، اشاره نمود.

امامی از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در بخش آب استان در سال جاری خبر داد و گفت: همچنین در بخش فاضلاب نیز از ابتدای سال تا کنون ۱۳ کیلومتر اجرایی شده است و این رقم تا پایان سال به ۲۴ کیلومتر می‌رسد.

وی ادامه داد بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند، بیع متقابل جهت ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهر‌های قاین و سربیشه به مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال نیز در دستور کار شرکت قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز