فرماندار گچساران مطرح کرد:

کاهش آمار کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در گچساران

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۳:۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۱۱۱۷
کاهش آمار کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در گچساران
فرماندار گچساران گفت:اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا موجب کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان شده که بازهم باید در این راستا به صورت هدفمند و با برنامه ریزی بهتر حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ علی خوان پایه،فرماندار گچساران درنشست ستاد مقابله با کرونا این شهرستان گفت:تاکنون ۹ هزار و ۲۵۷ تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۳۹ درصد از این تعداد مثبت بوده است.

وی افزود:اکنون سه هزار و ۶۷۲ نفر در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند،که ۴۴ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان زن و مابقی مرد بوده اند و تاکنون ۸۵ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

 وی ادامه داد:۷۸ درصد از جانباختگان کرونا در گچساران معادل ۶۷ نفر بیماری زمینه ای داشته اند و از جمله گروه های پرخطر بوده اند و ۹۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند،هم اکنون هشت نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است.

فرماندار گچساران اظهار کرد:اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با کرونا موجب کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان شده و باید در این راستا به صورت هدفمند و با برنامه ریزی بهتر حرکت کنیم.

وی گفت:بعد از اجرای طرح محله محورشهید سلیمانی شاهد کاهش آمار ویروس کرونا در شهرستان هستیم اما این کاهش آمار نباید حساسیت های مردم را نسبت به این ویروس کاهش دهد.

خوان پایه افزود:برخی از شهروندان گچسارنی بدون توجه به حساسیت موضوع، اقدام به برگزاری آیین‌های مختلف در این شهرستان می‌کنند که این امر در شیوع بیماری کرونا موثر است، بنابراین غفلت از پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی کرونا می‌تواند وضعیت شهرستان را به وضعیت قرمز تغییر دهد.

فرماندار گچساران با بیان اینکه هم اکنون میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا در شهرستان کاهش یافته است، گفت:انتظار می رود شهروندان برای تداوم این روند همراهی و همکاری خوبی در پرهیز از دورهمی ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

وی تصریح کرد:هم اکنون شهرستان گچساران در وضعیت زرد است و تمامی مشاغل بجز مشاغل گروه چهار اجازه فعالیت دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز