واگذاری مدیریت ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۵۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۱۶۱۷
واگذاری مدیریت ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران
مدیریت ۱۵۰ هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران عرفی واگذار شد.

به گزارش برنا؛ معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: مدیریت این اراضی ملی در قالب قرارداد‌های ماده۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری، برای اجرای طرح‌های جنگل‌کاری اقتصادی، کشت گیاهان دارویی و بهره‌وری نهالستان به بهره‌برداران عرفی، شرکت فراگیر منابع طبیعی و شهرداری‌ها احاله شد.

رحمان توکلی افزود: این اراضی شامل طرح مدیریت و بهره‌برداری از نهالستان چهارتخته شهرکرد، طرح‌های جنگل کاری اقتصادی شهرستان سامان، طرح‌های کشت و توسعه گیاهان دارویی شهرستان‌های شهرکرد و کوهرنگ و طرح پارک جنگلی شهرستان فارسان است.

او گفت: تاکنون بیش از هفت هزار هکتار از اراضی ملی استان در قالب ۵۲۰ فقره قرارداد رسمی برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی شامل کشت و توسعه گیاهان دارویی، جنگلداری و جنگل‌کاری، بوستان‌های جنگلی طبیعی و دست کاشت احاله مدیریت شده است.

به استناد مفاد ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل‌ها و مراتع کشور، به دولت اجازه داده شده است که حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از اراضی ملی و منابع طبیعی در قالب طرحی که به تصویب منابع طبیعی می‌رسد، در اختیار بهره‌برداران عرفی، اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گیرد و مجریان طرح موظفند حقوق دولتی سالانه را براساس درآمد خالص و طرح مصوب واریز کنند.

یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها تشکیل می‌دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز