سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان:

مشاوران املاک نقش مهمی در گرانی مسکن دارند

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۵:۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۱۱۹۰۳
مشاوران املاک نقش مهمی در گرانی مسکن دارند
 سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: مشاوران املاک در بحث گرانی مسکن نقش مهم و پررنگی دارند.

 به گزارش برنا از اراک ، محسن خیرمند سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ظهر امروز نهم دی ماه در جلسه آسیب شناسی علل گرانی مسکن گفت: بازار مسکن در ماه های گذشته وضعیت پرنوسانی را از نظر قیمت تجربه کرده است و در این بین مشاوران املاک نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی گفت: متاسفانه در بحث گرانی مسکن هنوز به خوبی آسیب شناسی نشده است. این معاونت به دنبال تعطیل کردن کسب و کار مشاورین املاک و سازندگان ملک نیست فقط میخواهیم اولا اجازه ندهیم بنگاه دار بر روی قیمت مسکن اثر بگذارد ثانیا برای بنگاه دار ایجاد مسئولیت کنیم.

خیرمند در ادامه با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ بنگاه فعال در استان وجود دارد گفت: اکثر صاحبان جواز و پروانه کسب در بنگاه ها فعالیت ندارند و بنگاه ها توسط مباشرین اداره می شود لذا باید تا اطلاع ثانویه فعالیت مباشرین ممنوع شود چرا که جواز کسب براساس تخصص شخص برای وی صادر می گردد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در بخش دیگر سخنان خود گفت: وقتی در یک منطقه دولت قیمت املاک خود را بالا می برد این قیمت کف قیمت بازار در آن‌ منطقه خواهد شد. که این خود منجر به افزایش قیمت مسکن در آن منطقه خواهد شد .

خیرمند در پایان اظهار داشت: این معاونت درصدد آن است تا کارگروه تخصصی با حضور سازمان صمت،اتحادیه مشاوران املاک و اتاق اصناف تشکیل دهد و بررسی های لازم صورت گیرد تا بنگاه ها سطح بندی شوند و براین اساس برای انجام معاملات هر بنگاه سقف تعیین گردد.

در ادامه زند رئیس اتاق اصناف استان اظهار داشت: باید تعداد مشاورین املاک‌ کمتر شود تا بتوان نظارت بهتری بر روی آن ها صورت گیرد. متاسفانه هر شخصی به راحتی می تواند وارد این کسب و کار گردد و فیلتری برای آن گذاشته نشده است.

وی در ادامه گفت: برای صدور پروانه کسب مشاور املاک صرفا سواد خواندن و نوشته ملاک قرار گرفته است که باید اصلاح گردد و همچنین نیاز هست تا بنگاه داران به صورت تخصصی آموزش داده شوند. که در این خصوص دانشگاه علمی و کاربردی باید فعال تر عمل کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز