گلایه نماینده ولی‌فقیه از حاشیه‌های اخیر در علوم پزشکی/ استعفا در میدان جنگ چه معنی دارد؟

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۰۹:۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۲۰۶۶
گلایه نماینده ولی‌فقیه از حاشیه‌های اخیر در علوم پزشکی/ استعفا در میدان جنگ چه معنی دارد؟
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به حاشیه‌های اخیر در علوم پزشکی و بحث استعفاها واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند.

در این دیدار دکتر پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نقش روحانیت در مقابله با کرونا را بسیار عالی دانست و گفت: علما و روحانیون حمایت‌های خوبی از دانشگاه داشتند در بسیاری از جاها روحانیت جلوتر از مسوولان علوم پزشکی بودند اگر همکاری روحانیت نبود مشکلات بیشتری برای مقابله با کرونا داشتیم.

وی ادامه داد: بیماری کرونا در استان روند کاهشی پیدا کرده ولی دو هفته‌ای ثابت شده و امروز بعد از دو هفته روند افزایشی داشته‌ایم و ۱۷ بیماری بستری داشتیم و ممکن است زنگ خطری باشد چون مردم عادی انگاری می‌کنند و دور همی و مراسمات تشییع و مراسمات مذهبی خیزی به وجود می‌آورد.

این مسوول گفت: احتمال آن هست که نوع انگلیسی وارد شده باشد و باعث مرگ و میر زیادی شود و فاجعه‌ای ایجاد کند در این شرایط نیاز است که تذکر بیشتری به مردم داده شود تا از این وضعیت رها شویم.

 یزدانپناه در ادامه با قدردانی از همکاری و پشتیبانی نماینده رهبری در استان گفت: نماینده ولی فقیه نقش بی‌بدیلی در آگاهی بخشی دارد تا آسیب کمتری به مردم استان وارد شود. 

در ادامه نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط سختی این ویروس ایجاد کرده و شما امروز به عنوان افسران این جنگ بوده و در خط اول مبارزه هستید، کار مهمی است و اگر در جنگ برنامه‌ریزی نباشد به شکست منتهی می‌شود اما با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری در عملیات پیروزی حاصل می‌شود که همبستگی مجموعه دانشگاه در این راه مهم است.

آیت‌الله سید نصیر حسینی گفت: سلامت موضوعی لحظه‌ای است و اگر غفلتی شود کار تمام می‌شود و به همین خاطر باید متوجه حساسیت کار باشید.

نماینده رهبر  انقلاب در استان گفت: همه مدافعان سلامت تحت فشار هستند و مردم نیز تحت فشار قرار دارند و در چنین وضعیتی باید کار کرد گاه مسائلی پیش می‌آید که این و آن استعفا داده‌اند و طرح آن در برهه کنونی در روحیه مردم اثر منفی می‌گذارد.

وی گفت: در این شرایط جنگ با کرونا عقب نشینی معنا ندارد و نباید چنین شود و باید تدبیر بیشتری به خرج داده شود و کاری کنیم که در این شرایط حاشیه نداشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با گلایه از طرح چنین موضوعاتی در مجموعه علوم پزشکی استان گفت: من این موضوع را خوب نمی‌دانم و البته عامل آن را هم نمی‌دانم اما باید چنین موضوعاتی در وضعیت سخت کنونی مطرح نشود.

وی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: باید دقت لازم را در بکارگیری نیروهای توانمند داشته باشید اینجا مانند جبهه جنگ است و نباید فرمانده گردان‌ها عقب نشینی کنند و اگر قرار بود در جنگ عقب نشینی کنیم شرایط خوب امروزی را نداشتیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان که نسبت به طرح چنین موضوعاتی در مجموعه علوم پزشکی بسیار گلایه‌مند بود ادامه داد: اجازه سو استفاده از چنین فضاهایی را بگیرید امروز که همه انرژی خود را متمرکز بر مقابله با کرونا کرده‌اند باید با مدیریت هوشمندانه از حاشیه‌ها جلوگیری کرد. 

وی گفت: باید حکیمانه نیروها کار خود را انجام دهند و به این شکل نباشد که در وسط میدان این مدیر و آن مدیر بر طبل نبودن و استعفا دادن بکوبند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: گاهی نیرویی در عرصه مقابله با کرونا ضعیف است که عزل و نصب در چنین وضعیتی طبیعی است و و باید از نیروهای قوی استفاده کرد تا به مجموعه کمک کنند ما نیز تا آن جایی که می توانیم با توصیه به مسوولان و مردم از اجرای مصوبات ستاد کرونا و طرح شهید سلیمانی حمایت می‌کنیم.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی بسیار خوب جواب داده و کاهش چشمگیر مرگ و میر داشته‌ایم که باید این طرح را تقویت کرده و از این طرح برای جلوگیری از فشار بر نیروهای درمانی استفاده کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز