استاندار کهگیلویه و بویراحمد :

۵۰ طرح با برآورد ۲۰ هزار میلیارد تومان در سفر هیات عالی رتبه کشوری به استان بررسی شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۵:۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۲۵۳۵
۵۰ طرح با برآورد ۲۰ هزار میلیارد تومان در سفر هیات عالی رتبه کشوری به استان بررسی شد
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با حضور دکتر غلامرضا پناه معاون وزارت کار، تعاون و رفاه احتماعی که به همراه هیات عالی رتبه کشوری به مدت سه روز به استان سفر کرده اند گفت: ۵۰ طرح با برآورد ۲۰ هزار میلیارد تومان در سفر سه روز این هیات عالی رتبه به استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین کلانتری گفت: این طرح ها و پروژه ها که روی آنها  کارهای کارشناسی و مطالعه شده ای انجام شده است در بخش های مختلف زیرساخت، راه ها، سرمایه گذاری کشاورزی، سدها و آب، شیلات، دامپروری، گردشگری، گیاهان دارویی، خدمات، صنایع تبدیلی، بسته بندی، پتروشیمی و همچنین توجه به بازنشستگان تعریف شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: برای اشتغال زایی در این طرح ها برنامه ریزی لازم برای کسب آموزش ها و مهارت آموزی، پنج هزار نفر در استان با سازمان فنی و حرفه ای کشور که تا سقف ۸۰۰ حرفه و مهارت مختلف می باشد برنامه ریزی لازم به عمل آورده شده است.

کلانتری افزود: در برخی از شاخص ها استان دارای ظرفیت های بالایی و قطب ملی و فرا ملی است که با تامین تسهیلات و در اولویت بودن جذب سرمایه گذار استانی و سپس ملی و خارجی برنامه ریزی شده و اعلام آمادگی کرده ایم و بانک های رفاه کارگران، توسعه تعاون، بانک کارآفرینی امید و... اعلام آمادگی کرده اند.    

وی ابراز داشت: افزایش ۵۶ درصدی بودجه استان در کنار طرح های ماده ۵۶ و پروژه هایی که وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک های وابسته با آن اعلام آمادگی کامل کرده اند و توجه به بخش خصوصی می تواند به توسعه همه جانبه استان تحرک و شتاب بخشد و استان را در مدار رشد و توسعه قرار دهد.

وی گفت: در استان به کمک های علمی، فکری و فنی از مرکز کشور و همچنین تخصصی تر کردن آموزش ها و مهارت در حوزه های مختلف نیاز داریم  که در این خصوص برنامه تعریف شده برای استان داریم.

کلانتری به اختصاص کمک های ترکیبی بیشتر تسهیلاتی کم بهره، کمک های فنی و اعتباری و بلاعوض به استان برای بهره گیری از ظرفیت ها در بخش های مختلف خبر داد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در حوزه اشتغال و ۲۰ میلیارد تومان در بخش اشتغال خانگی به استان خبر داد.

کلانتری از سفر سه روزه هیات عالی رتبه کشوری به استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: در این مدت سه روز از شهرستان های کهگیلویه، گچساران و بویراحمد بازدیدهای میدانی شد و ظرفیت ها و توانمندی های استان به خوبی مورد بررسی قرار گرفت و در جلسات تصمیمات ارزنده و کم نظیری برای استان اتخاذ شد و برای تصویب نهایی طی روزهای آینده جلسه ای در وزارتخانه تعاون؛ کار، رفاه اجتماعی برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز