آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۰ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۷:۲۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۲۶۱۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۰ دی ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگانبه کووید19 کهگیلویه و بویراحمد به 403 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 3 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون 165 بیمار در بیمارستانهای کرونایی استان بستری می باشند که 74 بیمار مبتلای قطعی هستند وًاز این تعداد 19 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 21146 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از  399 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست های pcr و سریع بودند حدود 32 درصد نمونه ها مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، لنده و دنا می باشند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در طی مدت 11ماه شیوع کرونا مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش بسزایی در کنترل بیماری داشته اند و از این پس نیز تنها با همکاری مردم بیماری کنترل می شود.                       

دکتر یزدان پناه افزود: تمام شهرهای استانهای مجاور استان ( فارس، اصفهان و خوزستان) در وضعیت زرد می باشند ولی شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه در وضعیت نارنجی باقی مانده اند و با توجه به افزایش تجمعات امید به تغییر وضعیت از نارنجی به زرد کم رنگ شده است. 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه عادی  انگاری بیماری،کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین برخی از افراد و افزایش تجمعات  از عوامل  خطر افزایش شیوع  بیماری در استان است که می‌طلبد شهروندان بدون استفاده از ماسک جایی نروند، به جز بر حسب ضرورت از منزل خارج نشوند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند و از حضور در مکانهای پرخطر اجتناب نمایند تا شاهد کاهش موارد مبتلا و مرگ و میر به این ویروس نوپدید و خطرناک باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز