لغزشگاه‌های آموزش از پیش روی دانش آموزان برداشته شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۴:۳۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۱۲۹۵۸
لغزشگاه‌های آموزش از پیش روی دانش آموزان برداشته شود
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش باید برای تربیت انسان‌های شایسته برنامه ریزی جامع و نقشه راه داشته باشند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در نشست مشترک همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش و موسسات و مراکز علمی و فرهنگی باید برای تربیت انسان‌های شایسته و موثر در انقلاب و اسلام برنامه ریزی جامع و نقشه راه داشته باشند.


آیت ا... عبادی با بیان اینکه گام دوم انقلاب جای آزمون و خطا نیست و باید با برنامه درست و هدفمند برای تربیت نیروی انسانی گام برداریم، افزود: آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب باید بدنبال تربیت نیروی انسانی شایسته و توانمند از نظر علمی و دینی و تربیتی باشد.

وی گفت: اگر در تربیت نیروی انسانی درست عمل کنیم، نسلی برای آینده کشور پرورش پیدا خواهد کرد که فرهیخته و توانمند خواهند بود.


 معاون تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هم با اشاره به اجرای طرح مدارس امین از طرح‌های مشترک حوزه و آموزش و پرورش گفت: چنانچه مدارس و آموزش و پرورش درخواستی مبنی بر تامین نیروی طلبه برای مدارس در خراسان جنوبی داشته باشند، حوزه‌های علمیه آمادگی اعزام طلاب به مدارس را دارند.
 
معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری‌های مشترک حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و ‍پرورش هم گفت: هم اکنون حدود سه هزار طلبه در قالب نظام وظیفه عمومی در مدارس کشور مشغول بکار هستند.

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۰ هزار مبلغ توسط حوزه‌های علمیه به مدارس کشور اعزام شدند، گفت: طرح مدارس امین یکی از طرح‌های مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه است که با ۱۰۰ دانش آموز در کشور شروع و اکنون به بیش از ۴ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: سال قبل ۴۵۰ طلبه در قالب آزمون ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش شدند.

استاندار خراسان جنوبی هم با اعلام آمادگی برای کمک به تعامل بیشتر حوزه‌های علمیه استان با مدارس، گفت: باید از ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه برای امر تعلیم و تربیت در استان استفاده شود.

ملانوری با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه تربیت نیروی انسانی کارآمد در کشور زبانزد است افزود: علاوه بر نیروی انسانی ظرفیت‌های زیادی در این استان وجود دارد که شکوفایی این منابع نیازمند برنامه قوی و نیروی انسانی توانمند است.

خسروی اسفزار نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم بر اهمیت تبلیغ درست و صحیح در جامعه تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سالهاست که بر موضوع جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن تاکید دارند، اما متاسفانه تاکنون درک لازم از این موضوع از سوی مسئولان صورت نگرفته و این موضوع مهم مورد غفلت واقع شده است.

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه هم اکنون ۵۵۰ روحانی در مدارس برای اقامه نماز و پاسخگویی به شبهات را دارند گفت: آموزش و پرورش استان کمبود نیروی انسانی در حوزه دروس معارف و قرآن و عربی را از حوزه‌های علمیه جبران خواهد کرد.

 

نظر شما