انتخاب المان‌های استقبال از بهار با رویکرد المان دائم

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۰:۴۵:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۳۶۱۰
انتخاب المان‌های استقبال از بهار با رویکرد المان دائم
۱۳ اثر در بخش المان برای استقبال از نوروز در بیرجند مجموعاً به مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرا انتخاب شده است.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، شهردار بیرجند گفت: بنا به درخواست نمایندگان جامعه هنری در خصوص المان‌های نوروزی، امسال این جشنواره به صورت متفاوت و تخصصی با عنوان جشنواره هنر‌های شهری بیرجند- نگارستان ۱۴۰۰ برگزار و داوری آثار انجام شد.

محمد علی جاوید افزود: سیاست کاری هیئت داوران و همچنین مدیریت شهری بر این بود که بیشتر از المان‌ها با رودیکرد دایم انتخاب شود.

وی گفت: در بخش یادمان‌ها و هنر‌های محیطی ۴۷۱ اثر به این جشنواره راه پیدا کرد که در جلسه داوری ۲۰ اثر اصلی و ۲۵ اثر نیز به صورت رزرو توسط داوران انتخاب شد.

جاوید در ادامه از انتخاب ۱۳ اثر نیز از بین ۱۴۹ اثر نقاشی دیواری و دیوار نگاری خبر داد.

در ادامه روند داوری و اعلام لیست‌های منتخب، جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته زیباسازی شهرداری برگزار و بر اساس معیار‌هایی همچون در نظر گرفتن سقف اعتبار، تناسب آثار با فرهنگ منطقه، دوام و ماندگاری آثار، ایجاد فضای شادی و نشاط و برقراری ارتباط اقشار مختلف با آثار؛ نهایتا ۱۳ اثر در بخش المان مجموعاً به مبلغ یک میلیارد تومان برای اجرا انتخاب شد که با طراحان و سازندگان آن قرارداد منعقد خواهد شد.

لازم به در حوزه نقاشی دیواری و دیوار نگاری نیز مقرر شد پس از آماده سازی جداره‌ها و دیوار‌های مناسب در سطح شهر، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 

 

نظر شما