۲۰ قاب و تصویر نایاب و کمتر دیده شده از شهید حاج قاسم سلیمانی

۱۴۰۱/۱۰/۱۲ - ۱۳:۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۳۷۳۷
۲۰ قاب و تصویر نایاب و کمتر دیده شده از شهید حاج قاسم سلیمانی
حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۶، هم‌زمان با اوج‌گیری طالبان در افغانستان، به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و تا زمان شهادت به‌عنوان فرمانده در این نیروی فعالیت کرد. حاج قاسم در مقام فرمانده نیروی قدس سپاه نقش مهمی در تقویت جنبش های مقاومت منطقه به ویژه حزب‌الله لبنان، گروه‌های شیعه، سنی و کرد عراقی پس از سرنگونی صدام، جنبش های مردمی فلسطین و افغانستانی داشت.

به گزارش برنا؛ شهید سردار قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را بر عهده داشت. حاج قاسم از فرماندهان عملیات مهم هشت سال جنگ تحمیلی به شمار می رفت که چندین بار مجروح شد. با پایان یافتن جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با گروه های مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

حاج قاسم در مقام فرمانده نیروی قدس سپاه نقش مهمی در تقویت جنبش های مقاومت منطقه به ویژه حزب‌الله لبنان، گروه‌های شیعه، سنی و کرد عراقی پس از سرنگونی صدام، جنبش های مردمی فلسطین و افغانستانی داشت. این سردار رشید ایرانی همچنین نقش بسیار پررنگی در سرنگونی گروه تروریستی داعش در منطقه داشت. سرانجام در ساعت ۱و ۲۰ دقیقه بامداد روز ۱۳ دیماه ۱۳۹۸، ارتش تروریست آمریکا سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در یک عملیات ناجوانمردانه هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد و با استفاده از پهپادهای نظامی و با شلیک موشک ترور و به شهادت رساند.

در ادامه 20 تصویر نایاب و  کمتر دیده شده از شهید حاج قاسم سلیمانی را مشاهده می‌کنید:

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز