رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

آلودگی هوای اراک ۱۶۹ نفر را به مراکز درمانی کشاند

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۹:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۴۱۹۵
آلودگی هوای اراک  ۱۶۹ نفر را به مراکز درمانی کشاند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۱۶۹ نفر در ۱۲ روزگذشته با افزایش میزان آلودگی هوا از سوی گروه های امدادی به مراکز درمانی اراک اعزام شدند.

به گزارش برنا از اراک،  دکتر پریا بهرامی افزود: ۸۸ نفر از این بیماران علایم تنفسی داشتند و ۸۱ بیمار نیز با مشکلات قلبی مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار  داشت:  شمار بیمارانی اعزام شده به مراکز درمانی اراک  به خاطر آلودگی هوا در ۲ هفته  اخیر در مقایسه با مدت مشابه قبل هشت درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و انباشت آلایندها از سوی  اورژانس کشور آماده‌باش به مرکز اورژانس اراک اعلام شده و نیروهای این مجموعه از دیروز در وضعیت فوق العاده پذیرش بیمار هستند.

دکتر بهرامی افزود: به هموطنان به ویژه گروه‌های حساس سنی توصیه می‌شود در روزهای آلوده  از تردد غیرضروری در محیط های عمومی خودداری کرده و در صورت تردد  از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

وی اظهار  داشت: در صورت مواجه با موارد اورژانسی قلبی و تنفسیشامل تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون، مشکلات گوارشی نظیرخونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی و درد شکم، ضربه شدید به شکم، معضلات  زنان و زایمان چون سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز