رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

هوای اراک برای هشتمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفت

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۰:۴۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۴۳۰۸
هوای اراک برای هشتمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفت
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز یکشنبه برای هشتمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارشبرنااز اراک، علیرضا محرابیانافزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح امروز (یکشنبه) به عدد ۱۲۴ رسیده است که بیانگر شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی بیان کرد: آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است و بالاترین شاخص لحظه‌ای آلودگی هوا در ساعت ۹ صبح امروز (یکشنبه) مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی این استان تداوم سکون نسبی هوا تا آخر هفته جاری ادامه دارد.

محرابیان توصیه کرد: تمام بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان، زنان باردار، سالمندان و کودکان باید از تردد در فضای باز خودداری کنند و سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل پرهیز کنند.

وی عنوان کرد: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

 

نظر شما