استاندار کرمانشاه:

صرفه‌جویی نکردن در مصرف گاز منجر به قطعی برق می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۲:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۴۴۰۵
صرفه‌جویی نکردن در مصرف گاز منجر به قطعی برق می‌شود
استاندار کرمانشاه گفت: شاهد افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته هستیم و مردم اگر بهینه مصرف نکنند در تامین برق دچار مشکل می‌شویم.

به گزارش برنا؛ هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه روز یکشنبه در حاشیه جلسه ویدیو کنفرانس وزرای نفت، نیرو و کشور به خبرنگاران گفت: اگر مردم در مصرف گاز صرفه جویی نکنند از یک طرف کشور با کمبود برق مواجه می شود و از طرفی نیروگاه های تولید برق ناگزیرند از سوختی غیر از  گاز استفاده کنند که آلایندگی دارند و به ضرر مردم خواهد بود.

از دست دادن بازار صادراتی گاز دیگر تبعاتی بود که بازوند به آن اشاره کرد و افزود: موقعی که با کشوری برای صادرات گاز قرارداد منعقد می شود نمی توان گفت هر موقع دلمان خواست گاز صادر و هر موقع خواستیم صادرات را قطع می کنیم چرا که در این صورت آن کشورها به دنبال بازارهای دیگر می روند.

استاندار کرمانشاه در خصوص تامین سوخت نیروگاه های استان نیز گفت: وضعیت مخازن ما کمی مطلوب تر از سایر استان هاست و ۲۸ روز ذخیره سوخت داریم ضمن اینکه این ذخیره هر روز شارژ می شود و در تامین گاز جایگاه های CNG استان نیز مشکلی وجود ندارد.

در این ویدیو کنفرانس یکی از عوامل اصلی افزایش ۱۵ درصدی مصرف گاز خانگی بازگذاشتن پنجره ها به دلیل شیوع کرونا و این باور غلط که برای در امان ماندن از کرونا باید پنجره ها باز باشد، اعلام شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو بر اصلاح مصرف گاز در بخش خانگی تاکید کرد و گفت: با اینکه قاره اروپا سردتر از ایران است و هفت برابر ما جمعیت دارد اما مصرف گاز در آنجا اندکی بیش از ۲ برابر مصرف گاز در ایران است.

به گفته وی، شرایط کنونی باعث شده تا استفاده از نیروگاه های برق آبی بیشتر شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز گفت: هم اکنون با سه مسأله مواجه هستیم، اول بالا رفتن شاخص آلودگی که موجب بیماری و اضطراب مردم می شود، دوم خاموشی برق در چند استان و سوم کسری سوخت مصرفی نیروگاه ها و منازل.

به گفته سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه نیاز استان ۲۲ میلیون متر مکعب است که به دلیل محدودیت ها، هم اکنون ۱۳ میلیون مترکعب در شبانه روز مصرف می شود.

به گفته وی، سهم  بخش خانگی از مصرف گاز در استان ۵۳ درصد، صنعت ۲۰ درصد، جایگاه های سی ان جی ۶ درصد و مابقی نیز در بخش های اداری و تجاری مصرف می شود.

آنچنان که شهبازی بیان داشت: استان کرمانشاه ۶۱۴ هزار مشترک گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی دارد و هم اکنون ۹۹.۵ درصد خانورهای شهری در ۲۹ شهر استان و نیز ۷۷ درصد خانوارهای هزار و ۵۴۰ روستای استان نیز از نعمت گاز برخوردارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز