۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان بوشهر پرداخت شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۳:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۴۴۲۱
۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان بوشهر پرداخت شد
دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون در قالب ۲ هزار و ۷۸۰ پرونده، ۱۶۵ میلیارد تومان به مددجویان این استان پرداخت شده‌است.

به گزارش برنا؛ داریوش زراعت‎گر، دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان بوشهر گفت: این میزان تسهیلات اشتغال پرداختی ۱۱۱ میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه و ۵۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی است.

او با اشاره به رتبه چهارم استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان ادامه داد: تاکنون ۷۴ درصد سهمیه تسهیلات اشتغال مددجویان استان بوشهر پرداخت شده‌است که بانک‌‌های ملی، کشاورزی و رفاه به ترتیب با ۴۳، ۱۴ و هشت میلیارد تومان بیشترین میزان تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان بوشهر بیان کرد: سهم استان بوشهر از تسهیلات یاد شده در مجموع ۱۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۹ درصد بیش از سهمیه این استان طرح برای دریافت تسهیلات به بانک‎ها معرفی شده تا زمینه جذب ۱۰۰درصدی سهمیه استان از تسهیلات ابلاغی فراهم شود.

زراعت‌گر ادامه داد: از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه در استان بوشهر در مجموع چهار هزار و ۱۷۵ پرونده و طرح به ارزش ۱۶۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان به بانک‌های استان معرفی شده‌است.

او بیان کرد: سقف این تسهیلات برای هر فرد ۵۰ میلیون تومان و برای کارفرمایان ۲۵۰ میلیون تومان (به ازای ایجاد اشتغال برای پنج مددجو) است که نرخ کارمزد آن ۴ درصد مدت زمان بازپرداخت آن نیز پنج تا هفت سال تعریف شده است.

زراعت‌گر اضافه کرد: از سال ۹۵ تا دی ماه امسال تاکنون ۳۳۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان تسهیلات از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه به بانک‎های استان تخصیص اعتبار شده‌است.

او گفت: در این پنج سال در مجموع ۸۶ درصد تسهیلات ابلاغی به ارزش ۲۸۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۱۰ هزار و ۱۳۶ طرح اشتغال‌زا پرداخت شد.

پرداخت ۵۴ میلیارد تسهیلات اشغال روستایی به مددجوان بوشهری

زراعت‎گر یادآور شد: در ارتباط با تسهیلات اشتغال روستایی مددجویان نیز با همکاری اداره‎های کل کمیته امداد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر مجموع تسهیلات ابلاغی به استان ۵۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که تاکنون ۹۱ درصد تسهیلات ابلاغی به یکهزار و ۳۰۷ طرح به میزان ۵۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان پرداخت شد.

او افزود: بانک‎های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید چهار بانک عامل پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به مددجویان استان بوشهر هستند.

زراعت‌گر یادآور شد: در ارتباط با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زاییکمیته امداد در استان بوشهر در سال های ۹۶ و ۹۷، ۱۰۰درصد و در سال گذشته نیز ۹۵ در اعتبارات جذب شد و برای سال جاری نیز تاکنون ۷۴ درصد اعتبارات جذب شده که انتظار است تا پایان سال به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز