آغاز شمارش پرندگان آبزی و کنار آبزی در کهگیلویه وبویراحمد

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۹:۳۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۴۸۲۷
آغاز شمارش پرندگان آبزی و کنار آبزی در کهگیلویه وبویراحمد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از آغاز شمارش پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در منابع آبی استان خبرداد و گفت : در این سرشماری ضمن پایش منابع آبی ,سلامتی پرندگان نیز مورد بررسی و دقت قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد: برنامه سرشماری پرندگان آبزی ,کنار آبزی و مهاجر استان در آبگیرها , رودخانه ها ,تالاب ها و منابع آبی استان  آغاز شده است. 

برهمین اساس سید اسدالله هاشمی  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان , در این خصوص گفت:  همه ساله به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت گونه ها در سطح استان, بخصوص حاشیه رودخانه ها توسط کارشناسان این اداره کل , از 14 تا 20 دی بمدت یک هفته پرندگان آبزی و کنار آبزی در 7 شهرستان استان شمارش می شوند .

هاشمی افزود:  همه ساله پرندگان بومی و مهاجر به سواحل رودخانه های استان مهاجرت می کنند و تا وقتی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این سواحل باقی می مانند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود: منابع آبی استان مکانی مناسب و مساعد برای زیست و بازتوانی پرندگان است امسال پیش بینی می شود بدلیل مساعد بودن شرایط جوی این تعداد پرندگان با افزایش مواجه باشند.

 هاشمی روش شمارش را مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوب بیان کرد و گفت: منابع آبی استان اعم از رودخانه ها  , دریاچه پشت سد ها , آبگیرها ,تالاب ها و منابع آبی استان از تاریخ 14 لغایت 20 دی بمدت یک هفته توسط کارشناس و محیط بان با استفاده از دوربین و تلسکوب شمارش می شوند. 

هاشمی درپایان تصریح کرد : باتوجه به  شرایط جوی مساعد و مهاجرت بیشتر پرندگان به استان از مردم تقاضامندیم ,همانگونه که در آئین اسلام اشاره و توصیه شده , پناه دهنده خوبی برای پرندگان و حیات وحشی باشیم که به ما پناه می آورند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز