ایجاد ۲۸درصد از وسعت باغستان های باشت در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۰:۴۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۵۵۷۲
ایجاد ۲۸درصد از وسعت باغستان های باشت در دولت تدبیر و امید
رئیس جهاد کشاورزی باشت گفت : ۲۸ درصد از سطح باغستان های این شهرستان معادل یکهزار و ۲۰۰ هکتار از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛جواد شمشیری افزود: یارانه نهال رایگان،حفر گودال و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از جمله حمایت های  دولت برای توسعه باغستان های باشت بوده است.

وی تاکید کرد: ایجاد ایستگاه های پمپاژ در مناطق غورک،چاه تلخ و دره باشت از زیرساخت های ایجاد شده در این شهرستان برای امکان توسعه باغ بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی باشت بیان کرد : هم اکنون چهار هزار و۳۰۰ هکتار باغ شامل مرکبات، انگور، انجیر و بادام در این شهرستان وجود دارد.

شمشیری تصریح کرد:ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش میزان تولید از مهمترین دلایل توجه جهاد کشاورزی برای توسعه باغ‌های این شهرستان است.

وی عنوان کرد: احیای تعاونی انجیرکاران و راه اندازی تعاونی سایر محصولات از راهکارهای افزایش درآمد باغداران این شهرستان است.

شمشیری عنوان کرد: ایجاد زنجیره تولید از کاشت تا بازار مصرف از مزایای ایجاد تعاونی هاست که ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید با قطع دست دلالان باعث افزایش درآمد بهره برداران می شود.

وی همچنین از در حال اجرا بودن کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در باشت خبر داد.

شمشیری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث این کارخانه مهر امسال شروع شده اضافه کرد:کارخانه خوراک دام،طیور و آبزیان در منطقه خان احمد باشت تا یک ماه آینده بهره برداری می شود.

وی ادامه داد: این طرح با 150 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.

شمشیری ابراز امیدواری کرد: راه اندازی این کارخانه نقش مهمی در کاهش دام شده محصولات دامی و افزایش درآمد بهره برداران این حوزه داشته باشد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قرار دارد.

سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در باشت تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.

تعداد بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان باشت هشت هزار نفر است که این تعداد بهره بردار در زمینه باغداری، زراعت، زنبورداری و دامداری فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز