رئیس سازمان جهاد کشاورزی مطرح کرد:

جوجه ریزی ۱۴میلیون و ۵۳۳ هزار قطعه در بوشهر

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۱:۵۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۵۶۵۵
جوجه ریزی ۱۴میلیون و ۵۳۳ هزار قطعه در بوشهر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در نه ماه امسال ۱۴ میلیون و ۵۳۳ هزار قطعه جوجه‌‎ ریزی در استان انجام شده است.

به گزارش برنا؛ محمد تقی منوچهری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین در مدت یاد شده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید شده است.

او بیان کرد: در آذرنیز یک میلیون و ۵۸۶ هزار و در دی نیز ۵۱۹ هزار قطعه جوجه‎ ریزی در استان بوشهر انجام گرفته است که پیش بینی می‎شود میزان جوجه ریزی این ماه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه افزایش یابد.

منوچهری ادامه داد: پیش بینی شده در ماه دی دو هزار و ۷۰۰ تن تولید گوشت مرغ در استان انجام شود.

او عنوان کرد: در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان جوجه ریزی در استان کاهش ۷ درصدی را نشان می‌ دهد که این موضوع بیشتر در زمانی که مرغ افزایش قیمت داشت خود را نشان داد.

منوچهری اظهار کرد: از اول آبان که سامانه بازارگاه به صورت اتوماتیک شده است روند توزیع نهاده‎های دامی در استان عادلانه‎‌تر انجام می ‎شود.

او گفت: اکنون تنها مشکل این است که برخی از شرکت‌های باربری بار‌های موردنیاز مرغداری‎های استان را ارسال نمی‌کنند که در این زمینه کمیته نظارتی در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده تا مرتب بر مرغداری‎ها و انبار‌ها نظارت می ‎کنند و به صورت هفتگی گزارش‎ها به وزارت جهاد کشاورزی ارسال و متخلفان نیز به تعزیرات معرفی می‎ شوند.

منوچهری ادامه داد: اکنون قیمت مرغ زنده، کشتار و خرید مصرف کننده در استان بوشهر به ترتیب ۱۴ هزار و ۷۰۰، ۲۰ هزار و ۶۰۰ و ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان است.

نظر شما