رئیس اداره بازرسی کار تعاون مازندران خبر داد:

شناسایی ۵۶۸ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه های مازندران

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۱:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۶۳۷۴
شناسایی ۵۶۸ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه های مازندران
رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون مازندران از انجام بیش از ۱۲ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: ۵۶۸ نفر اتباع خارجی غیرمجاز شاغل در واحدها شناسایی شدند.

به گزارش برنا؛ سمانه نوری، رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون مازندران در وبینار هم اندیشی بازرسان کار استان از صدور ۷۰۵ گواهینامه صلاحیت ایمنی در راستای اجرای تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاری وبررسی ۱۰ هزار فرم درخواست مشاغل سخت و زیان آور در کمیته‌های استانی خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۹۱۸ مورد بازدید گشت اتباع بیگانه غیر مجاز صورت گرفته که در این بازدیدها ۵۶۸ نفر اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی شدند.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر ضرورت پایش و ارزیابی مستمر ساختمان‌های اداری و تجاری و درمانی مشمول قانون کار جهت پیشگیری از حوادث تلخ مشابه ساختمان پلاسکو و کلینیک کسری تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت پیش گیری از حوادث و دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانون مدیران و کارمندان مصوب رئیس قوه قضائیه ماده ۱۰۵ باید به صورت متقن و دقیق اجرا شود.

نوری با تاکید بر لزوم استفاده از سیستم گرمایشی مناسب در کارگاه‌ها و ممنوعیت استفاده از شعله‌های باز ادامه داد: چک لیست‌های پایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا باید در پایان هر هفته ارسال شود.

او نظارت جدی بر جایگاه‌های سوخت و اجرای دقیق آئین نامه نحوه‌ی تأمین ایمنی جایگاه‌های عرضه فرآورده نفتی و گاز طبیعی فشرده به خودرو، استقرار مسئولین ایمنی در جایگاه‌های سوخت را مورد تاکید قرار داد و افزود: پیمانکاران متخلف از اجرای دقیق مقررات و آئین نامه‌های حفاظتی جهت پیگیری در کمیته‌های بررسی صلاحیت استانی و در صورت نیاز تعلیق و ابطال گواهینامه‌های و برخورد قانونی با کارفرمایان متخلف به اداره بازرسی استان معرفی شوند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز بر لزوم توجه و اهتمام جدی همکاران و بازرسان در دسترسی به اهداف و عملکرد پیش بینی شده تا پایان سال تاکید کرد و گفت: آمار ماهیانه در مورد بازرسی از کارگاه‌های پر خطر، اتباع بیگانه و آمار مرتبط با شیوع ویروس کرونا به طور هفتگی مورد نظر وزرات متبوع است و باید به موقع ارسال شود.

حسن فلاحی خواستار توجه جدی به نامه رئیس قوه قضائیه درباره دستور العمل مرتبط با ترک فعل و اهمال بررسی درانجام وظایف در سطح شهرستان‌های تابعه شد و افزود: گزارش‌های مرتبط با صلاحیت ایمنی شرکت‌های پیمانکاری می‌بایست دقیق و کامل ارسال شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز