نماینده وزیر بهداشت:

شرایط بیماری کرونا در استان بوشهر مطلوب ارزیابی می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۲:۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۶۴۰۲
شرایط بیماری کرونا در استان بوشهر مطلوب ارزیابی می‌شود
ناظر کشوری طرح شهید سردار سلیمانی در بوشهر گفت: وضعیت استان بوشهر از نظر کنترل شیوع بیماری کرونا و بهبود وضعیت این بیماری مطلوب ارزیابی می‌شود.

به گزارش برنا؛ محمد اسماعیل مطلق، ناظر کشوری طرح شهید سردار سلیمانی در بوشهر در بررسی روند اجرای طرح شهید سردار سلیمانی در استان بوشهر بیان کرد: با توجه به طولانی بودن مرز دریایی و همچنین مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های این استان و نیز وجود مناطق پر رفت‌وآمدی مانند خارگ و عسلویه، انتظار آمار بالای ابتلا به کرونا در بوشهر وجود داشت که با تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وضعیت خوبی از نظر بیماری در این استان وجود دارد.

او با اشاره به اینکه برای ادامه وضعیت موجود و بهبود آن لازم است نقشه راهی تهیه شود، افزود: در طراحی و اجرای این نقشه راه، همکاری نزدیک شبکه بهداشت و درمان، فرمانده بسیج و فرماندار هر شهرستان لازم و ضروری است.

ناظر کشوری طرح شهید سردار سلیمانی در بوشهر با اشاره به تجربه کشور‌های موفق در کنترل کرونا عنوان کرد: باید در صورت مثبت شدن آزمایش کرونا هر شخص دست‌کم ۱۰ تا ۱۵ تست از اطرافیان فرد و افراد حاضر در مکان‌هایی که فرد موردنظر به آنجا رفته گرفته شود که در صورت انجام این کار، استان بوشهر می‌تواند به‌عنوان یک استان نمونه در کشور و حتی آسیا مطرح شود.

استفاده از ماسک در استان بوشهر قابل قبول است

او تاکید کرد: در بازدیدی که از بوشهر داشتم آمار کسانی که از ماسک استفاده می‌کردند بسیار قابل‌ قبول بود و این نشان از بالا بودن سواد سلامت در استان است.

مطلق با هشدار نسبت به در پیش بودن نوروز و همچنین ایام رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان گفت: احتمال اینکه این مناسبت‌ها باعث افزایش ابتلا به ویروس شود وجود دارد که همه باید با برنامه‌ریزی خود را برای مقابله با این وضعیت آماده کنیم.

پیشگیری و مراقبت بهترین راه برای مقابله با کرونا

او با اشاره به در پیش رو بودن تزریق واکسن عنوان کرد: با وجود جهش‌های سریع این ویروس نباید به تأثیر کامل واکسن در ایمنی از بیماری امیدوار بود و بهترین کار پیشگیری، مراقبت و بیماریابی است.

ناظر کشوری طرح شهید سردار سلیمانی در بوشهر بیان کرد: پیش‌بینی می‌شد که ما حتی به تعداد هزار مرگ در روز هم برسیم که با همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه بسیج و همچنین همراهی امیدوارکننده مردم این پیش‌بینی محقق نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر بیشترین مرز دریایی کشور را دارد و باوجود جمعیت سیال در مناطق صنعتی، استان بوشهر آخرین استانی بود که از وضعیت سفید خارج شد.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قبل از شناسایی بیماری در کشور مراقبت‌های مرزی خود را افزایش داده  بود، افزود: بعد از ورود بیماری به بوشهر هم توانستیم با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تشخیصی و با تکیه‌بر توان همکاران در بخش‌های بهداشتی و درمانی و همچنین سازمان‌ها، سیر بیماری را در محدوده خوبی کنترل کنیم.

او با اشاره به اینکه استان بوشهر در خیز اول بیماری خسارت زیادی را متحمل نشد، عنوان کرد: در خیز دوم با افزایش ناگهانی آمار ابتلا به بیماری مواجه شدیم که توانستیم با کمک همه سازمان‌ها مانند فرمانداری، بسیج، هلال‌احمر و اصناف از این مرحله عبور کنیم و اکنون در مرحله نزولی بیماری هستیم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر هم گفت: برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر در مهار این بیماری، لازم است آمار نواحی بسیج با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هماهنگ باشد.

فولادوند افزود: با پیشنهادی که به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شده قرار است شاخصی به‌عنوان خانواده‌های غربال‌شده به شاخص‌ها اضافه شود و ضروری است در آمار‌های آینده تعداد خانواده‌های غربال‌ شده نیز مشخص شود.

او تاکید کرد: بسیار لازم است که غربالگری را با افزایش رهگیری‌ها غنی‌تر کنیم، زیرا این بیماری آتش زیر خاکستر است و ممکن است ندانیم به طور دقیق چه افرادی ناقل هستند، اما می‌توانیم با افزایش غربالگری در مهار بیشتر این بیماری موفق‌تر باشیم.

در ادامه این نشست، دکتر محمدمهدی خواجه‌ئیان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گزارشی از اجرای اقدامات انجام شده در استان بوشهر در مقابله با بیماری کرونا و همچنین اجرای طرح شهید سردار سلیمانی ارائه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز