مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد:

تشریح قابلیت های استانی نمایشگاه مجازی کتاب تهران/ ثبت نام خرید بن کتاب بصورت غیر حضوری از ۱۸ دی ماه آغاز شد

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۱۵:۲۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۷۳۲۱
تشریح قابلیت های استانی نمایشگاه مجازی کتاب تهران/ ثبت نام خرید بن کتاب بصورت غیر حضوری از ۱۸ دی ماه آغاز شد
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد ظرفیت ها و قابلیت های نمایشگاه مجازی کتاب تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ محمدعلی پیرسبزی پس از  نشست «هماهنگی ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها» که به صورت وبینار برگزار شد، گفت:  با توجه به شرایط  کرونایی و عدم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  اولین نمایشگاه مجازی کتاب را  از 1 الی 6 بهمن ماه برگزار می کند. 

وی با بیان اینکه همه اطلاعات لازم در پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه  به آدرس  www.ketab.ir)) قابل دسترسی است اظهار داشت: در این نمایشگاه کتاب های مورد نیاز همه اقشار مختلف جامعه بویژه طلاب، دانشجویان، کتب آموزشی، علمی، فرهنگی، هنری ، تاریخی، سیاسی، اجتماعی و ... در دسترس متقاضیان قرار می گیرد. 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد  افزود:  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون سنوات گذشته اقدام به اختصاص بن کتاب خرید ویژه دانشجویان، طلاب و اساتید و موسسات طبق روال نمایشگاه های قبل کتاب خواهد کرد که ثبت نام خرید از 18 دی ماه فراهم شده است.  

پیرسبزی در ادامه تصریح کرد: تمام کتاب‌هایی که در نمایشگاه مجازی کتاب به نمایش درمی‌آیند با احتساب قیمت پشت جلد ۲۰ درصد تخفیف دارند. کتاب‌های داخلی با تخفیف ۲۰ درصد و کتاب‌های خارجی با تخفیف ۵۰ درصد عرضه می‌شود و بازدید از نمایشگاه هم در ۲۴ ساعت شبانه‌روز امکان‌پذیر است که یکی از مزیت‌های این نمایشگاه به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  یارانه اهل قلم را موجود دانست و گفت: اهالی قلم نیازی به ثبت‌نام برای دریافت یارانه ندارند؛ از بانک اطلاعات خانه کتاب و ادبیات ایران اطلاعات مورد نیاز را استخراج کرده و بر اساس رتبه‌بندی اهل قلم به صورت اتوماتیک بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان یارانه روی کدملی آن‌ها شارژ می‌شود. 

وی با بیان این‌که تخفیف ۲۰ درصدی برای همه کتاب‌ها یکسان است و ناشر نمی‌تواند تخفیف بیشتر یا کمتری اعمال کند، اظهار کرد: شیوه ارسال کتاب به دو صورت انجام می‌پذیرد؛ ناشر اگر کتاب‌ها را از طریق پست ارسال کند مشمول یارانه می‌شود که از ۲۵ تا ۷۵ درصد است. از طرفی ناشر می‌تواند کتاب را با مسئولیت به دست مخاطب ارسال کند منتها تسویه حساب با ناشر زمانی صورت می‌گیرد که مطمئن شویم کتاب‌های خریداری‌شده به دست مردم رسیده است. همچنین ارسال کتاب از طریق پست برای خرید زیر ۵۰ هزار تومان بسته به قیمت فاکتور برای ناشر  بصورت رایگان است.

پیرسبزی در رابطه با یارانه خرید کتاب گفت: یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) به صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص می یابد، لذا برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست.

وی سقف یارانۀ اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب را 200 هزار تومان عنوان کرد وگفت: از این مقدار 60 درصد، معادل 120 هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب است و 40 درصد، معادل 80 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

پیرسبزی ،سقف یارانۀ اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی را 400 هزار تومان عنوان کرد گفت: از این مقدار 50 درصد، معادل 200 هزار تومان  سهم عضو هیئت علمی و 50 درصد، معادل 200 هزار تومان نیز برعهدۀ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در رابطه با نحوه خرید کتاب درفضای مجازی گفت:  هر کسی در منزل یا محل کار خود  می تواند وارد سایت www.ketab.ir شده و اقدام به انتخاب کتاب از لیست ویژه نشر نماید.

پیرسبزی همچنین  در توضیح بیشتر نحوه خرید کتاب گفت: متقاضیان با قرار دادن کتاب های منتخب در سبد خرید و پرداخت وجه آن به حساب معرفی شده  کتاب دلخواه را خریداری وآن از طریق پست دریافت خواهند نمود.

بر پایه این گزارش  علاقه‌مندان می توانند برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام ناشران‌، بن نمایشگاه،‌ سرویس‌های ارسال محصولات و سامانه فروش با سامانه پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز