سرپرست شرکت گاز مازندران خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در مازندران

۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۲:۴۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۷۶۶۰
افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در مازندران
امیرتیموری از افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز در مازندران خبر داد.

به گزارش برنا؛ امیرتیموری، سرپرست شرکت گاز مازندران از افزایش ۲۰ درصدی مصرف گاز استان در چند روز گذشته، گفت: به همین علت، محدودیت‌هایی به اجرا درآمده است.

او علل احتمالی این میزان افزایش مصرف گاز طبیعی را شرایط سرمایی و در خانه ماندن مردم با توجه به شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و افزود: بیش از ۳۵ میلیون مترمکعب گاز با ۱۴ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه پارسال ،دیشب در استان مصرف شده که در شرایط بسیار سرد تا ۳۶ میلیون مترمکعب هم می‌رسد.

امیرتیموری از مردم مازندران خواست برای بهره مندی همه نقاط استان به ویژه مناطق کوهپایه از نعمت گاز طبیعی، در مصرف آن صرفه جویی بهینه داشته و در صورت امکان از یک بخاری گازی با بازده بالا استفاده کنند.

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه با کاهش یک درجه‌ای دمای محیط کار و اتاق، ۶ تا ۷ درصد در مصرف گاز جلوگیری می‌شود گفت: استفاده از شومینه علاوه بر مصرف زیاد انرژی، خطر‌های ایمنی به همراه خواهد داشت.

امیرتیموری با اشاره به اینکه دمای اتاق باید بین ۱۸ تا ۲۱ و دمای موتورخانه‌ها ۵۵ تا ۶۵ درجه سانتیگراد تنظیم شود، افزود: از ۸۷ روستای در دست اقدام مازندران، امسال ۳۹ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده و هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در مازندران، بخش شهری ۹۴/۹۹ و روستایی ۸/۹۴ درصد است.

نظر شما