امضای تفاهم‌نامه بین ادارات کل بنیاد شهید و میراث فرهنگی استان

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۴:۳۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۸۴۱۷
امضای تفاهم‌نامه بین ادارات کل بنیاد شهید و میراث فرهنگی استان
تفاهم‌نامه همکاری بین ادرات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان گفت: سرمایه اجتماعی و ارزشی اصلی کشور ما فرهنگ ایثار و شهادت و موضوعات مربوط به دفاع مقدس است.

موسوی یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه میراث فرهنگی استان را صیانت از ارزش‌های فرهنگی دانست و افزود: تعداد زیادی سند مربوط به شهدا وجانبازان اعم از وصیت‌نامه، آثار هنری و صنایع دستی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است که می‌تواند با همکاری ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مخاطبان عرضه شود.

وی اضافه کرد: در خصوص نگهداری از اسناد شهدا که در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است می‌توانیم از ظرفیت‌های آموزشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استفاده کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم گفت: موضوع دفاع مقدس و رشادت فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در این عرصه بی‌نظیر است.

صفایی افزود: یکی از کارکرد‌های مهم گردشگری، علاوه بر کارکرد‌های اقتصادی، کارکرد‌های فرهنگی و اجتماعی است.
وی ادامه داد: با در اختیار قرار دادن موقعیت بی‌نظیر در حوزه گردشگری فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد، به‌ ویژه دلاورمردی‌های ایثارگران استان در دوران دفاع مقدس را معرفی می شود.

وی با بیان اینکه در بخش صنایع دستی تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران فعالیت دارند اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم دیگر این تفاهم‌نامه و همکاری مشترک بین دو دستگاه در بخش گردشگری است که می‌تواند در ارائه خدمت به جامعه ایثارگری استان مفید واثر بخش باشد.

صفایی ابراز کرد: امیدوارم با انجام این تفاهم‌نامه، همکاری موجود بین دو دستگاه بیش از گذشته ارتقاء پیدا کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز