مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

هوای اراک برای همه گروه‌ها در وضعیت ناسالم قرار دارد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۷:۳۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۸۵۳۷
هوای اراک  برای همه گروه‌ها در وضعیت ناسالم قرار دارد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: افزایش همزمان آلاینده دی اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون در ظهر یکشنبه، شرایط هوا برای همه گروه‌ها را در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش برنا از اراک، رضا میرزایی افزود: ‌براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای این شهر در ٢٤ساعت گذشته ۱۳۷ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.

وی ادامه داد: بالاترین شاخص لحظه‌ای آلودگی هوا در ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه) با عدد ۱۵۴ مروبط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی به ثبت رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها بود اما ساعت ۱۳ افزایش همزمان دی اکسید گوگرد و ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون شاخص را به عدد ۱۶۵ رسانده است که بیانگر کیفیت همای نامناسب برای همه گروه‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: امروز (یکشنبه) دومین روز متوالی شرایط نامناسب هوا برای همه گروه‌های سنی است و براساس پیش‌بینی  هواشناسی این استان، تداوم سکون نسبی هوا تا پایان هفته جاری ادامه دارد که این امر زمینه را برای ناسالم شدن هوا  فراهم می‌کند.

میرزایی افزود: انتظار می‌رود تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز خودداری کنند و سایر افراد نیز از فعالیت های سنگین خارج از منزل اجتناب نمایند.

وی تاکید کرد: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری و از انجام هرگونه فعالیت تشدیدکننده از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز