شهردار تبریز مطرح کرد:

تدوین بودجه ۱۴۰۰ با محوریت حفاظت از میراث فرهنگی

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۹:۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۹۳۵۲
تدوین بودجه ۱۴۰۰ با محوریت حفاظت از میراث فرهنگی
شهردار تبریز با اشاره به تداوم اجرای پروژه های نیابتی مقبره الشعرا، مقبره دوکمال، ربع رشیدی و... در سال آینده، گفت: با اولویت بندی اجرای این پروژه ها، حفاظت از میراث فرهنگی را می توان به عنوان محوریت بودجه سال آینده شهرداری تبریز مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر این موضوع را در جلسه ای با عنوان جلسه «احصا نیازهای عملیاتی با رویکرد حفظ میراث فرهنگی و رونق اقتصاد گردشگری شهر تبریز» مطرح کرد که صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه رئیس و اعضای شورای شهر تبریز، شهرداران و مدیران  مناطق تاریخی و فرهنگی و  کارشناسان و متخصصان حوزه میراث فرهنگی حضور داشتند که مباحثی پیرامون آخرین وضعیت ابنیه و اماکن تاریخی و فرهنگی و ضرورت حفاظت از آن ها بحث و بررسی شد.

او تاکید کرد: محدودیت بودجه و اعتبار شهرداری تبریز، ایجاب می کند که اکنون بر اساس اولویت های تاریخی و فرهنگی شهرمان عمل کنیم و دستگاه های دیگر نیز شهرداری را یاری کنند.

او در ادامه تشریح کرد: شهرداری در کنار انجام وظایف قانونی خود نمی تواند در قبال برخی موضوعاتی که به شهر و شهروندان مان مربوط است، بی تفاوت باشد.

او در این باره با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه های دولتی، افزود: در بسیاری از موضوعات دستگاه های متولی به بهانه نبود یا کمبود اعتبار، اقدامات مفید و موثری انجام نمی دهند و شهرداری تبریز به نیابت از این دستگاه ها عهده دار برخی امور می شود.

ایرج شهین باهر با اشاره به پروژه مقبره الشعرا که یکی از پروژه های نیابتی شهرداری است، گفت: شهرداری تبریز توانسته کف سازی ورودی شمالی مقبره الشعرا را به اتمام برساند در حالی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی این پروژه است، در دو و نیم سال اخیر نتوانسته المان ورودی مقبره الشعرا را تکمیل کند.  

شهردار تبریز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز شهر تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه کاشت یک میلیون اصله نهال شعار مدیریت شهری تبریز در سال جاری بوده است، تاکنون موفق به کاشت ۸۰۰هزار اصله در نقاط مختلف شهر شده ایم.

او همچنین اضافه کرد: تملک باغات قدیمی یکی دیگر از رویکردهای شهرداری تبریز در سال جاری است که به عنوان مثال توانستیم بعد از سال ها باغ های اطراف ائل گلی را تملک کنیم.

ایرج شهین باهر همچنین گفت: ایجاد پیاده راه یکی از اولویت های امسال شهرداری تبریز برای ساماندهی بافت تاریخی شهر بوده و در این راستا توانستیم چند طرح اجرا و برنامه ریزی کنیم، اما فعالیت جدی تر در این حوزه نیازمند همراهی دستگاه ها و نهادهای مربوط است.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه شهرداری تبریز برای تملک خانه های تاریخی هزینه زیادی صرف می کند، گفت: شهرداری ها برای تملک خانه های تاریخی ابزار قانونی ندارند و گاهی اوقات برخی افراد تلاش می کنند به بهانه خانه های تاریخی، از شهرداری سودجویی کنند که در این باره از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم راهکاری برای تعیین چارچوبی مشخص در این موضوع بی اندیشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز