مدیر کل کمیته امداد گلستان خبر داد:

فاز نخست بزرگترین «توتستان» کشور توسط مددجویان گلستانی افتتاح شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۴:۴۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۹۶۶۶
فاز نخست بزرگترین «توتستان» کشور توسط مددجویان گلستانی افتتاح شد
مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: فاز نخست بزرگترین «توتستان» کشور برای نوغان‌داری و تولید کرم و نخ ابریشم توسط مددجویان گلستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛عیسی بابایی با اشاره به افتتاح فاز نخست بزرگترین «توتستان» کشور برای نوغان‌داری و تولید کرم و نخ ابریشم توسط مددجویان گلستانی، اظهار کرد: نوغانداری باتوجه به بازدهی خوب و مناسب ، کوتاه بودن دوره پرورش و لزوم کمترین سرمایه گذاری در اجرای طرح، درآمدزایی وارزش افزوده بالایی برای مددجویان به ارمغان می آورد.

وی گفت: درآمدزایی وارزش افزوده بالا، ارمغان تارهای بهم تنیده کرم های ابریشم  برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطرنشان کرد: درسال گذشته با ۵۱ هزار و ۴۵۰ کیلو پیله ی تر به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان و درسال جاری با حدود ۵۶ هزار کیلو پیله ی تر وبه ارزش  ۳ میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان در بازده زمانی بین ۴۵-۴۰ روز برای مددجویان درآمدزایی داشته است.

وی افزود: توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان با همکاری مرکز توسعه نوغانداری، برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای و دوره‌های آموزش فنی برای مددجویان علاقمند بخشی از اقدامات کمیته امداد برای توانمند سازی مددجویان بوده است.

بابایی با توجه به درآمد خوب نوغانداری برای مددجویان به مشکلات اجرایی پیش رو اشاره کرد و گفت: مشکل نداشتن زیرساخت های لازم ازقبیل خرید تضمینی پیله، نداشتن صنایع کوچک تبدیلی پیله به ابریشم و ریسندگی می بایستی با کمک و همت مسئولان رفع شود زیرا ارزش افزوده زیادی را برای مددجویان ومجریان نوغانداری بدنبال خواهد داشت.

وی در ادامه از کاشت ۳ هکتار نهال توت در سال گذشته وهمچنین کشت ۱۵ هکتار دراسفند ۹۹ خبر داد و گفت: طرح ایجاد شهرک مقاومتی تخصصی نوغانداری متشکل از نهالستان،توتستان، مرکز تفریخ، خشک کن، ابریشم کشی و همچنین سالن آموزشی دردست اقدام وپیشنهادهای آن به منظور اجرا به دفترمرکزی کمیته امداد ارائه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ایجاد فرصت‌های شغلی و گسترش مشاغل خانگی با هدف ارتقاء سطح اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد را یکی از اهداف مهم این طرح عنوان و تصریح کرد: این نهاد با هدف بهره گیری از ظرفیت آموزشی به منظور ارتقای مهارت مددجویان در تولید و پرورش، توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان ،نسبت به برگزاری جلسات انگیزشی و تشویقی بین کمیته امداد و جهاد کشاورزی در روستاهای پرورش دهنده وهمچنین بکارگیری راهبران شغلی دراین زمینه اقدام کرده است تا گروه بیشتری از جامعه هدف کمیته امداد در زمینه نوغانداری مشغول به کار شوند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز