نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری به ۱۲ درصد رسید

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۱:۰۶:۴۸
کد خبر: ۱۱۲۰۰۸۱
نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری به ۱۲ درصد رسید
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: نتایج طرح آمارگیری نشان می‌دهد که نرخ بیکاری استان در پاییز سال امسال ۱۱.۹ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان معادل ۴۴.۱ درصد بوده است.

به گزارش برنا؛ علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار نتایج طرح آمارگیری از نیروی کار توسط مرکز آمار ایران گفت: نتایج طرح نشان می‌دهد که نرخ بیکاری استان در پاییز سال امسال 11.9 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان معادل 44.1 درصد بوده است.

او افزود: برهمین اساس نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال برابر 9.4 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی در کشور برابر 41.4 درصد می‌باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: شاخص نرخ بیکاری استان در پاییز سال گذشته معادل 16.1 درصد بوده که خوشبختانه با کاهش 4.2 درصدی به 11.9 درصد در پاییز سال جاری رسیده است.

شهریارپور با بیان اینکه نکته مهم در نتایج طرح نیروی کار که اغلب اوقات مغفول می‌ماند، لزوم تحلیل توام نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی است، ادامه داد: بررسی نتایج نرخ مشارکت اقتصادی در کنار نرخ بیکاری نشان دهنده این است که نسبت اشتغال در جمعیت 15 ساله و بالاتر استان 38.9 درصد بوده در حالی که این شاخص برای کل کشور عدد 37.5 درصد را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه نرخ بیکاری کل کشور در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.2 درصد کاهش داشته است، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با کاهش 4.2 درصدی بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری صدور 762 فقره پروانه ساختمانی برای احداث 265083 متر مربع زیربنا توسط شهرداری‌های استان طی سه ماهه دوم سال و رونق ساخت و ساز در پاییز امسال بوده است.

شهریارپور افرود: سیاست‌گذاری و اهتمام مسئولین استان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای فوق، در کنار افزایش تخصیص اعتبارات استانی و پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از دیگر دلایل کاهش نرخ بیکاری استان می‌باشد.

نظر شما