شکیبا اعلام کرد :

کاهش ۹۵ درصدی فوتی‌های کرونایی در استان کرمانشاه

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۱:۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۰۰۸۵
کاهش ۹۵ درصدی فوتی‌های کرونایی در استان کرمانشاه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با اجرای طرح کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به صورت محله محور و خانواده محور (طرح سردارشهید حاج قاسم سلیمانی) میزان مرگ و میر‌های کرونایی در استان کرمانشاه ۹۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش برنا؛ ابراهیم شکیبا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این مطلب گفت: طرح شهید سلیمانی از ۲۱ آبان ماه با حضور مقام عالی وزارت بهداشت در کرمانشاه آغاز شده و به مدت ۴ ماه ادامه دارد.

شکیبا افزود: قبل از اجرای این طرح بیشترین تعداد بستری‌ها در استان کرمانشاه ۱۲۴۴ نفر بود اما اکنون با کاهش ۸۸ درصدی میزان بستری‌ها روبه رو هستیم و تعداد بستری‌ها به زیر ۱۵۰ نفر رسیده است.

او اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی تاکنون ۱۵ هزار تست کرونا در استان انجام شده است که از این تعداد ۴ هزار و ۷۰۰ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: گام چهارم مبارزه با کرونا نیز با هدف کنترل این اپیدمی و محوریت محله‌ها و خانواده‌ها با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت با همکاری ۴ تیم مراقبتی، رهگیری، حمایتی و نظارتی هم اکنون در حال اجرا است.

شکیبا همچنین وضعیت موجود بیماری را کاملا شکننده دانست و گفت: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود و ساده انگاری صورت بگیرد، احتمال بروز موج چهارم بیماری در ماه‌های بهمن و اسفند زیاد است به همین خاطر از مردم تقاضا داریم نکات بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتر رعایت کنند و هشدار‌ها را جدی بگیرند.

او در پایان یادآور شد: هم اکنون ۲۵ نقاهتگاه بیماران کرونایی در استان کرمانشاه دایر است و مبتلایانی که تمایل به اقامت در این نقاهتگاه‌ها را دارند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز