آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۲۵ دی ۹۹

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۱۸:۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۰۸۱۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۲۵ دی ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۴۲۲ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۱۲۴ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۱ نفر بیمار کرونایی قطعی بوده و ۹ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.


وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۲۲۳۹۸ نفر بهبود یافته اند.

یزدان‌پناه ادامه داد: از ۵۲۱ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج که شامل تست‌های PCR و سریع است، حدود ۲۲ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، بهمئی، لنده و کهگیلویه است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش تجمعات در استان، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری بیماری با احتمال زیاد وارد خیز جدید در بهمن و اسفند خواهیم شد که نسبت به خیز قبلی می‌تواند مرگ و میر و عوارض زیادتری به همراه داشته باشد.

دکتر یزدانپناه بیان کرد: همه افراد بخصوص افراد مسن و کسانیکه بیماری زمینه‌ای دارند در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند بر استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عنوان اصول مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز