اجرای ۱۷۶۰ طرح اشتغال برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۳:۰۳:۲۸
کد خبر: ۱۱۲۱۴۶۹
اجرای ۱۷۶۰ طرح اشتغال برای مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1760 طرح اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد اجراشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با ستار هدایت خواه مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان و حمیده هدایت خواه مسئول مؤسسه پویش کوثر در بخش پاتاوه، با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های این نهاد است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1760 مورد تسهیلات اشتغال‌زایی برای اجرای طرح‌های اشتغال به مددجویان پرداخت شد.

وی تصریح کرد: از محل اجرای طرح‌های اشتغال، کاریابی و فرصت‌های شغلی، 2212 شغل بااعتبار 68 میلیارد و 500 میلیون تومان برای مددجویان این نهاد ایجادشده است.

مبشری بابیان اینکه طرح‌های اجرایی مددجویان بیشتر در زمینه‌های دام‌پروری و کشاورزی و خدمات بوده است، تأکید کرد: عمده اشتغال ایجادشده توسط این نهاد برای مددجویان تحت حمایت است و در مواردی خاص به افراد غیرتحت حمایت نیز تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

وی بابیان اینکه 50 درصد اشتغال کمیته امداد باید از طریق راهبری شغلی ایجاد شود، گفت: افراد متقاضی به راهبران شغلی معرفی می‌شوند و توسط راهبر آموزش داده می‌شوند و برای آنان تشکیل داده‌شده و قرارداد تنظیم می‌شود و تسهیلات با سود چهار درصد به آنان پرداخت می‌شود و در طول دوره راهبر شغلی کار را همراهی و پیگیری می‌کند.

مبشری ضمن قدردانی از همکاری بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان گفت: با توجه به تورم ایجادشده در نظر داریم بیشتر به سمت کارهای خرد و اشتغال خانگی رو آوریم.

مبشری با یادآوری اینکه تعهد ایجاد اشتغال کمیته امداد در سال جاری 5100 شغل است، تأکید کرد: در حوزه اشتغال نظارت‌ها مستمر است و این کار باعث تداوم و پایداری کارها شده است و انحراف کمتری در این زمینه پیش می‌آید.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از همکاری‌های آستان قدس رضوی با این نهاد، به مؤسسه پویش کوثر اشاره کرد و گفت: طرح‌های این مؤسسه به‌صورت دانش‌بنیان است و 50 نفر از جامعه هدف این نهاد تحت حمایت این مؤسسه هستند.

مبشری افزود: می‌توان از مؤسسه پویش کوثر به‌عنوان یک مؤسسه حقوقی در زمینه راهبری شغلی برای مددجویان کمیته امداد، استفاده کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دوجانبه افزایش یابد و با همکاری و هم‌افزایی بتوان اقدامات مؤثرتری به‌خصوص در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان و افراد نیازمند انجام داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز