نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

برخورداری مردم روستاهای محروم "زیلایی" بویراحمد از آب شرب سالم

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۷:۵۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۲۱۶۴۵
برخورداری مردم روستاهای محروم زیلایی بویراحمد از آب شرب سالم
نبود شبکه آب شرب سالم در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین مطالبات مردم روستاهای کیمه زیلایی بویراحمد تبدیل شده است و با پیگیری‌های انجام شده ظاهرا بزودی مردم این مناطق از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ نبود شبکه آب شرب سالم  به یکی از مهمترین مطالبات مردم روستاهای کیمه زیلایی بویراحمد تبدیل شده بود تا جایی که در 10 سال اخیر به دلیل خشک شدن چشمه روستا دیگر با مشکلات بیشتری روبه‌رو بوده‌اند.

امروز با حضور نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد پروژه آبرسانی به روستاهای کیمه سفلی، وسطی، علیا و دواخور با جمعیتی افزون بر 100 خانوار کلنگ زنی شد.

 مهدی روشنفکر نایب رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: با توجه به رایزنی و پیگیری‌های انجام شده این پروژه تأمین اعتبار و امروز با حضور مردم کلنگ زنی شده است.

فضل‌الله آذفر مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: 20 میلیارد تومان پروژه آب رسانی در مناطق مختلف عشایری این استان از جمله  پروژه‌های آبرسانی به شرق گچساران، پشت کوه ملا طهماسب بهمئی، آبریز کهگیلویه، طسوج و زیلایی در دست اجرا است.

مردم روستاهای کیمه سفلی، وسطی و علیا بخش زیلایی از توابع شهرستان بویراحمد واقع در 120 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل فقر ومحرومیت از برخی امکانات اولیه از جمله آب شرب به سختی گذران زندگی می‌کنند.

 

نظر شما