توسعه زیرساخت های گردشگری آبی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۰۸:۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۱۲۱۹۶۳
توسعه زیرساخت های گردشگری آبی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمدگفت: با پیش بینی ۲ طرح دهکده گردشگری سد چم شیر و مجتمع گردشگری سد انحرافی چیتاب زیرساخت های گردشگری آبی در استان توسعه می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مجید صفایی اظهار داشت:طرح مطالعاتی احداث نخستین دهکده گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در منطقه سدچم شیر گچساران آغاز شده و امید می رود با ساخت این مجتمع ضمن ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد مردم منطقه زمینه بهره مندی شهروندان از محیطی مفرح فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث طرح بزرگ دهکده گردشگری در منطقه سد چم شیر گچساران پیش بینی شده ابراز داشت: در این طرح زیرساخت هایی مانند بازی های آبی، امکانات اقامتی و ورزش هایی مانند پیاده روی پیش بینی شده است.

صفایی تاکید کرد:سد چمشیر دریاچه ای به طول ۴۸ کیلومتر و وسعت ۵۱ کیلومتر مربع دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری آبی است.

سد در حال احداث چم شیر که بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) ایران است سال  آینده بهره برداری می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای انجام طرح مطالعاتی احداث مجتمع گردشگری در منطقه سد انحرافی چیتاب پیش بینی شده است.

صفایی تصریح کرد:بهره‌برداری بهینه و پایدار از منابع و تاسیسات آبی کمک به ایجاد زمینه‌های اشتغال و افزایش درآمد جوامع محلی از جمله اهداف توجه به گردشگری آبی در استان است.

وی عنوان کرد:گردشگری آبی به دلیل وجود ۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و ۱۱ هزار کیلومتر آب راه از ظرفیت های مغفول کهگیلویه و بویراحمد است که تلاش می شود با جذب اعتبار و سرمایه گذار بخش خصوصی گام های خوبی برای بهره مندی از این پتانسیل ها فراهم شود.

صفایی با اشاره در دست اجرا بودن ۹ طرح جهش تولید حوزه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: در هر کدام از شهرستان های هشتگانه استان یک طرح بزرگ و اثربخش درحوزه گردشگری ایجاد می شود.

 

نظر شما