توسعه و تجهیز بخش اعظمی از کارگاه زیرساختی فیبرنوری در کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۰۸:۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۱۹۶۷
توسعه و تجهیز بخش اعظمی از کارگاه زیرساختی فیبرنوری در کهگیلویه و بویراحمد
بخش اعظمی از کهگیلویه و بویراحمد به کارگاه توسعه زیرساختی فیبرنوری تجهیز شده و با راه‌اندازی این پروژ‌ه‌ها خدماتی ماندگار از مخابرات منطقه و کهگیلویه وبویراحمد برای نسل‌های آتی به یادگار خواهند ماند و قطعا آیندگان از این مهم به نیکی یاد خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید محمد هادی امیری گفت: با مساعدت و همراهی حسین کلانتری استاندار محترم استان،  آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات، مدیران محترم عالی شرکت مخابرات ایران و مجمع محترم نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پروژه‌های فیبر نوری در سطح استان در حال انجام هست ، اینگونه پروژه‌ها در طول ۴۲ساله انقلاب اسلامی ایران بی نظیر بوده و عملا استان را ازبن بست ارتباطات خارج خواهند کرد.

سرپرست مخابرات کهگیلویه و بویراحمد به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: پروژه فیبر نوری باشت به چرام به طول ۱۱۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸۹۲۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال (هشتادونه میلیارد و دویست وپنجاه میلیون ریال ) در حال انجام هست و تاکنون۱۱۴کیلومتر از آن به اتمام رسیده و با تکمیل ۵ کیلومتر دیگر این پروژه کلیه ی روستاهای همجوار این مسیر از نعمت ارتباط تلفنی و اینترنتی برخوردار خواهند شد ، این اقدام در حوزه این دو شهرستان تا‌کنون بی‌نظیر بوده است وان شاءالله این طرح در دهه مبارک فجر مورد بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد به پروژه فیبر نوری یاسوج به سی سخت اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول۴۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر۳۲۲۵۰۰۰۰۰۰۰ریال (سی ودو میلیاردودویست وپنجاه میلیون ریال) بوده و۲۲ کیلومتر آن حفاری وکابلکشی شده ،این پروژه بهترین هدیه به اهالی فرهنگ دوست و نجیب شهرسی سخت و کلیه روستاهای همجوار محور یاسوج به سی سخت است.

امیری به اجرای پروژه فیبر نوری مهم دیگری در استان اشاره کرد و گفت: پروژه فیبر نوری یاسوج به کاکان به طول ۴۰کیلومتر بااعتباری بالغ بر۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال(سی میلیارد ریال ) در دست اجراست و ان شاالله با مساعد شدن هوا ومهیا شدن شرایط انجام کار در این مسیر برف گیر،پروژه تکمیل و دهستان کاکان به اینترنت پرسرعت تجهیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تعویض فیبر نوری از دو راهی راک تا قلعه رئیسی به طول ۱۴ کیلومتر در محور جدید دهدشت به پاتاوه با اعتباری بالغ بر ۱۰۵۰۰۰۰۰۰۰۰ریال(ده میلیارد وپانصدمیلیون ریال ) در دستور کار قرار گرفت و پیمانکار هم اکنون مشغول انجام کار هست وان شاءالله با راه اندازی این فیبر بخش اعظمی از مشکلات منطقه دشمن زیاری مرتفع خواهد شد.

این مسئول در ادامه به پروژه فیبر نوری شهرستان بهمئی به طول ۴ کیلومتر وبا اعتباری بالغ بر۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال (سه میلیارد ریال ) اشاره کرد و گفت: ین مهم هم اکنون انجام گرفته وشاهد ارتباطی پایدار در شهر بهمئی هستیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: هموار شاهد قطع مقطعی ارتباط و اختلال در مسیر انتقال شهرستان‌های گرمسیری استان بودیم و و با تدابیر اتخاذ شده ۵ کیلومتر از مسیر فیبر نوری درمحدوده روستای تنگاری دشتروم به دلیل تعداد مفصل های زیاد وافت سرعت ، با اعتباری بالغ بر۳۷۵۰۰۰۰۰۰۰ریال(سه میلیارد و هفتصدو پنچاه میلیون ریال )تعویض و هم اکنون شاهد ارتباطی پایدار و مطمئن در شهرهای گرمسیری استان هستیم.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد در پایان خاطر نشان کرد: با مشکلات ارتباطی استان در کلیه زمینه‌ها احصا و تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ شده و ان شاءالله در روزهای آتی جزئیات این مهم به سمع ونظر هم استانی‌ها خواهد رسید.

 

نظر شما