معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:

اجرای طرح توانمندسازی روستاییان در ۳ دهستان نهبندان رضایت بخش است

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۲۲۸۶۲
از سال گذشته اجرای طرح پایلوت دهستان توانمند در سه دهستان نه، میغان و بندان شهرستان مرزی نهبندان آغاز شده است.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» صبح امروز (۳۰ دی) در سومین کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری ذیل ستاد بارآفرینی شهری خراسان جنوبی اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان در مبدأ (روستاهای هدف) و مقصد (حاشیه شهرها) انجام می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از سال گذشته اجرای طرح پایلوت دهستان توانمند در سه دهستان نه، میغان و بندان شهرستان مرزی نهبندان آغاز شده است، گفت: دستگاه های اجرای مختلف در این دهستان ها برنامه های مختلفی در حوزه اشتغال، فرهنگی، آموزش فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، احداث گلخانه و ... اجرا می کنند که تاکنون رضایت بخش است.

وی با گلایه از عدم حضور میدانی مدیران برخی دستگاه های اجرایی در شهرستان مرزی نهبندان، ادامه داد: در صورت موفقیت در طرح اول، توانمندسازی سال آینده در یک دهستان دیگر  استان هم اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به اینکه برخی املاک متروکه و نیمه مخروبه در مناطق بافت فرسوده شهر تبدیل به پاتوقی برای معتادان شده است، عنوان کرد: در این زمینه شهرداری تکالیفی دارد و باید در راستای ماده ۱۱۰ قانون شهرداریابتدا اخطار لازم را به مالکان شخصی و دستگاه های متولی اینگونه بافت های ناکارآمد بدهند تا نسبت به مرمت و حصارکشی این بناها اقدام کنند و اگر مالکان اقدام نکردند شهرداری نسبت به تخریب و تسطیح این بافت های فرسوده اقدام خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: شهرداری در راستای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری می‌تواند نسبت به زمین یا بناهای مخروبه و غیر مناسب با تصویب انجمن شهر می‌تواند به مالک اخطار کند اگر مالک پس از مهلت دوماهه مسامحه یا امتناع کرد، شهرداری می تواند به منظور تأمین نظر و اجرای طرح مصوب انجمن در زمینه زیبائی و پاکیزگی و شهرسازی هرگونه اقدامی را که لازم بداند معمول و هزینه آن را به اضافه صدی ده از مالک یا متولی و یا متصدی موقوفه نماید.

وی در پایان تأکید کرد: باید در کنار اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی که در مناطق مرزی، حاشیه نشین، بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری انجام می شود بحث پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

«مهدی حدیدی نژاد» رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به تعیین تکلیف بناهای خروبه و غیرمناسب، اظهار کرد: در این راستا امسال در منطقه یک شهرداری ۲۸ مورد و در منطقه دو شهرداری ۱۴ مورد شناسایی شد که تخریب و یا تسطیح شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر  ساختمان مرکز متکدیان و گرمخانه بیرجند با زیربنای ۵۰۰ متر زیربنا در حال احداث است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

 

نظر شما