استاندار کرمانشاه:

صنعت فرش نیازمند توجه جدی است

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۲:۲۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۴۵۶
صنعت فرش نیازمند توجه جدی است
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ساختار صنعت فرش نیازمند توجه بیشتر است، گفت: ضرورت دارد در جهت تقویت فرهنگ فرش بافی در کشور و صادرات آن که دارای قدمت ویژه‌ای در جهان می‌باشد، نهایت تلاش خود را بکار گیریم.

به گزارش ایرنا؛ هوشنگ بازوند، در جلسه کارگروه فرش استان که با حضور رافع رییس مرکز ملی فرش ایران در محل سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: ضرورت دارد که ساختار مرکز ملی فرش ایران تقویت شود زیرا این موضوع منجر به توسعه بیشتر صنعت فرش که اشتغالزایی و رونق اقتصادی را به دنبال دارد، خواهد شد.

او افزود: می توان با استفاده از ظرفیت زنجیره فرش دستباف از «پشم تا فرش»  بطور متوسط در هر استان سه هزار شغل یعنی ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرد اما متاسفانه این صنعت با چالش هایی همراه است که قابل حل هستند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اختصاص ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان وام قرص الحسنه در کشور توسط بانک مرکزی تصریح کرد: سازمان مرکز ملی فرش ایران می تواند با گرفتن اعتباری حدود سه هزار میلیارد تومان از این تسهیلات بانک مرکزی بیش از پیش به توسعه صنعت فرش و ایجاد اشتغال در این صنعت کمک کند.

بازوند ادامه داد: باید توسعه صنعت فرش و استفاده از زنجیره فرش دستباف به عنوان یک اولویت قرار بگیرد و هر موضوعی که برای رونق بخش های مختلف و اشتغالزایی در دولت های یازدهم و دوازدهم مطرح شده، مورد حمایت قرار گرفته لذا این صنعت هم باید از سوی متولیان هر چه بیشتر به عنوان اولویت مهم مطرح شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اولویت قرار گرفتن طرح تحول سلامت در نظام اجرایی کشور توسط دولت دکتر روحانی در چند سال گذشته گفت: هم چنان که این طرح مورد توجه قرار گرفت و امروز اگر قادر شدیم که اقدامات تاثیرگذاری در برابر ویروس کرونا انجام دهیم به جهت اجرای این طرح تحول ساز و اثربخش بود لذا با مطرح کردن ویژگی ها و اولویت های مهم مانند توسعه صنعت فرش می توانیم این صنعت را مورد توجه بیشتری قرار دهیم که منجر به اثربخشی گسترده تر این صنعت شود.

بازوند بیان کرد: باید توسعه صنعت فرش در هئیت دولت توسط متولیان این صنعت به عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرد و جایگاه این صنعت هر چه بیشتر در وزارتخانه ها مشخص و تبیین شود.

او همچنین با تاکید بر ایجاد کارکاه های بزرگ و متمرکز برای توسعه صنعت فرش، گفت: با تدوین برنامه ای می شود بنیاد مسکن را برای ساخت مکان ها و یا واحدهایی در روستاها برای استفاده فرادی که در صنعت فرش اشتغال دارند، ترغیب نمود لذا باید هر چه بیشتر به تقویت ساختار این صنعت حرکت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تاریخچه درخشان صنعت فرش در کشور بیان داشت: ضرورت دارد در جهت تقویت فرهنگ فرش بافی کشور و صادرات آن که دارای قدمت ویژه ای در جهان می باشد، نهایت تلاش خود را بکار گیریم.

بازوند در پایان اظهار امیدواری کرد که سفر رییس مرکز ملی فرش ایران به استان منجر به تقویت و توسعه هر چه بیشتر صنعت فرش در استان شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز