همزمان با دهه فجر ۶ طرح آبخیزداری در باشت احداث می شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۲:۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۲۳۴۷۶
همزمان با دهه فجر ۶ طرح آبخیزداری در باشت احداث می شود
سرپرست اداره منابع طبیعی وآبخیزداری باشت گفت:۶ طرح آبخیزداری این شهرستان احداث شده و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی بهره برداری می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حمید حسینی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:سازه های آبخیزداری باشت در مناطق چاه تلخ (دوطرح) ،ده بزرگ،پشت کوه باشت (دو طرح) و آبدهگاه و به صورت  سنگ ملاتی ایجاد شده است.

حسینی با اشاره به اینکه طرح های آبخیزداری باشت از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است تاکید کرد:این سازه ها با مبلغ قرارداد ۴۴میلیارد ریال اجرا شده است.

وی حجم سازه های اجرا شده در طرح های مذکور را ۱۶ هزار و۴۰۰ متر مکعب برآورد کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت همچنین از در حال اجرا بودن سازه آبخیزداری با حجم یکهزار و ۷۰۰ متر مکعب در منطقه آبدهگاه خبر داد و اضافه کرد: این طرح با پنج میلیارد و۸۲۰ میلیون ریال اجرا می شود.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: سد سنگ ملاتی "تنگ تیز" با گنجایش۶۰۰ هزار متر مکعب آب از سازه های مهم آبخیزداری در حال بهره برداری این شهرستان است.

وی افزود: سد تنگ تیز باشت با ارتفاع مفید ۱۵ متر و طول سرریز ۴۰ متری با دبی دوره بازگشت ۵۰ ساله طراحی شده است.

حسینی تصریح کرد: طرح تغذیه مصنوعی آبدهگاه با ظرفیت یک میلیون متر مکعب آب از دیگر سازه های مهم آبخیزداری در باشت که متشکل از ۱۷ حوضچه است.

وی تاکید کرد:تقویت سفره های زیرزمینی، پیشگیری از فرسایش خاک و کاهش  خسارت های سیلاب از مزایای احداث طرح های آبخیزداری است.

وی عنوان کرد: تامین آب پایدار برای کشاورزی ازدیگر برکات اجرای طرح های آبخیزداری در باشت بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز