فرماندار کهگیلویه:

حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست/ روند سیر نزولی کرونا در شهرستان کهگیلویه

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۲:۳۸:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۳۵۳۴
حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست/ روند سیر نزولی کرونا در شهرستان کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه با اشاره به روند سیر نزولی کرونا در این شهرستان گفت: در صورت بازگشایی مدارس هیچ الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علیرضا اتابک در جلسه شورای سلامت  اظهارداشت: حضور دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی شهرستان در کلاسهای درسی اختیاری است و هیچ یک از مسئولان آموزش و پرورش و مراکز آموزشی  حق اجبار و الزام حضور دانش‌آموزان در کلاس ها را ندارند.

وی بیان کرد: نیاز است روش آموزش و تدریس به دانش آموزان به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از برنامه شاد، برنامه تلویزیون و بسته های آموزشی انجام شود.

اتابک تصریح کرد: برای تثبیت وضعیت کرونا مدارس با تراکم بالاتر به صورت اختیاری و یا به صورت گروه بندی و با زمان بندی کمتر برنامه آموزش و تربیت دانش آموزان را پیگیری کنند.

وی اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی بسیار تاثیرگذار در کنترل ویروس کرونا دانست و گفت: آموزش های ارائه شده در این طرح باعث افزایش ارتقا آگاهی مردم شده است.

اتابک وضعیت ویروس کرونا در کهگیلویه را شکننده دانست و افزود: از سرگیری دوباره محدودیت ها بسیار سخت و مشکل است.

فرماندار کهگیلویه بیان کرد: سهل انگاری مردم در عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی روند ابتلای بیماران کرونایی را افزایش می دهد.

اتابک اظهارکرد:  نظارت و بازرسی مستمر روستاها از سوی دهیاران برای جلوگیری از برگزاری مراسمات ضروری است.

وی اضافه کرد: هیچ مراسمی بدون مجوز مرکز بهداشت حق برگزاری ندارد و در صورت مشاهده باید برخورد شود.

اتابک بر نظارت ورزش و جوانان در باشگاه های زیرزمینی که عامل اصلی انتشار ویروس کرونا هستند تاکید کرد.

 

نظر شما