استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

تعیین طرح های پژوهشی دستگاه های اجرایی بر اساس اولویت های استان

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۱۴:۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۳۶۰۵
تعیین طرح های پژوهشی دستگاه های اجرایی بر 
اساس اولویت های استان
استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح های پژوهشی دستگاه های اجرایی بر اساس ضرورت ها و اولویت های استان تعیین شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات محدودی که در اختیار داریم، طرح های پژوهشی باید به گونه ای تعیین شوند که بیشترین سود و انتفاع را به همراه داشته باشند.
وی ادامه داد: طرح های پژوهشی باید مورد انتفاع ادارات، دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و عموم مردم قرار گیرد و درحقیقت بهره برداران واقعی از آنها به نحو شایسته ای استفاده نمایند.
استاندار متذکر شد: یکی از مهمترین کارهایی که در شورای برنامه ریزی باید پیگیری شود، موضوع ارائه گزارش نتایج طرح های پژوهشی سال گذشته توسط مدیران است تا مشخص گردد، طرح های گذشته به چه میزان برای استان کارایی داشته اند.
ملانوری بر استفاده از پایان نامه های دانشجویی تأکید نمود و گفت: سالانه تعداد زیادی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، پایان نامه های متعددی را آماده می کنند که بخش عمده ای از آنها در کتابخانه ها خاک می خورد و بلااستفاده مانده است.
وی ادامه داد: اعتبارات پژوهشی استانداری و دستگاه های اجرایی می تواند با هماهنگی دانشگاه در این زمینه هزینه شود و به این ترتیب پایان نامه های دانشجویی در راستای اهداف استان تدوین می شوند و کاربردی تر خواهند بود.
استاندار تصریح نمود: مراکز تحقیقاتی مثل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز باید در بحث برنامه ریزی های خود، اهداف استان را مدنظر داشته باشند.
ملانوری با تأکید بر این که به هیچ وجه نباید جزیره ای عمل کنیم، گفت: دانشگاه، صنعت، معدن، کشاورزی و ...باید هم افزایی داشته باشند تا اقدامات و عملکردشان، نتایج بهتری به همراه داشته باشد.
وی افزود: تعامل و هم افزایی دستگاه ها در طرح های پژوهشی، معنا و مفهوم پیدا می کند و نتیجه این می شود که مثلاً در طراحی یک مزرعه زعفران یا یک باغ می توان به گونه ای اقدام کرد که از آن به عنوان یک حوزه گردشگری نیز استفاده برد و درآمدزایی داشت.
استاندار با تأکید بر این که برنامه های توسعه ای استان باید شتاب بگیرد، متذکر شد: اقدامات قابل تحسینی در دستگاه های اجرایی در حال اجراست اما هنوز بخش خصوصی، آن طور که باید در کنار ما قرار نگرفته و نتوانسته ایم از ظرفیت مردم استان به خوبی استفاده کنیم.
ملانوری از مدیران خواست برای موضوع پای کار آوردن مردم و ترغیب آنها به سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای استان راهکارهایی ارائه نمایند.
وی تأکید کرد: هدف از این کار، درآمدزایی مردم و توانمندسازی آنهاست.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش به موضوع نقش رسانه ها در جامعه اشاره کرد و گفت: همه دستگاه ها باید مشترک روزنامه های استان شده و روزانه ۱۰ نسخه از نشریات استان را خریداری کنند.
ملانوری با تأکید بر این که این کا باعث تقویت مالی و انگیزه ای رسانه ها می شود، متذکر شد: گاه مطالبی در روزنامه ها منتشر می شود که مطالبات مردم است اما مدیران به آنها پاسخ نمی دهند، این اشتراک روزنامه ها سبب می شود، همه دستگاه ها خود را مکلف به پاسخگویی کنند و از محتوای رسانه ها مطلع گردند.
وی اظهار داشت: دستگاه ها می بایست با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات به جهت توزیع مناسب، عملکرد سالانه خود را تا پایان سال در روزنامه ها منتشر کنند، با این اقدام، مردم در جریان اقدامات مدیران قرار گیرند و این اقدام باعث تقویت مدیران می شود.
استاندار تأکید نمود: رسانه ها، مدیران را به مردم وصل می کنند.
ملانوری، مهمترین بازتاب ارائه عملکردها را آگاهی بیشتر مردم عنوان کرد و متذکر شد: چنانچه مردم همراهی نکنند و پای کار نباشند، هیچ کدام از طرح ها و برنامه های ما اصلاً کارایی نخواهد داشت.
وی در ادامه از اقدامات دستگاه ها در بحث پوشش ارتباطی استان گفت و خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های فراوانی که در بحث پوشش دیجیتال و اینترنت صورت گرفته اما هنوز در بخش هایی از استان، گلایه های دانش آموزان و والدین را از عدم بهره مندی از کلاس های مجازی داریم که این موضوع، اصلاً زیبنده استان نیست.
به گفته وی؛ استانداری، آموزش و پرورش، دانشگاه، صدا و سیما و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید طی جلسه مشترکی این موضوع را آسیب شناسی کنند و راهکارهایی ارائه نمایند تا این مشکل برطرف شود تا بچه ها از تحصیل بی بهره نماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز