نمایش آثار هنرمند بیرجندی در نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۱۳:۰۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۲۴۰۹۵
نمایش آثار هنرمند بیرجندی در نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم
آثار استاد مهدی اسماعیلی مود در اولین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی خوشنویسی جاده ابریشم به نمایش درآمد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اولین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی خوشنویسی جاده ابریشم با عنوان "رقص قلم" و با حضور هنرمندان ۳۰ کشور جهان در مشهد افتتاح شد.

سید علی زمزم افزود: این نمایشگاه به همت کمیسیون ملی یونسکو، انجمن خوشنویسان ایران و شهرداری مشهد در پایتخت فرهنگی ایران در ۶ بخش برگزار می‌شود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که ۵ اثر خوشنویسی استاد مهدی اسماعیلی مود، مدیر انجمن خوشنویسان استان و از اساتید برجسته خوشنویسی کشور در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، گفت: این آثار با خط شکسته نستعلیق و در قالب شعر و آثار قرآنی نگاشته شده اند.


زمزم خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه، نشست‌های تخصصی و گفتگو با حضور صاحبنظران کشور‌هایی همچون ایران، فرانسه، اسپانیا، ازبکستان، افغانستان، الجزایر، سوریه، پاکستان، هندوستان و کره جنوبی به مدت ۳ روز از ۲ تا ۴ بهمن ماه برگزار خواهد شد.


وی افزود: پیشینه خوشنویسی در سطح ملی و بین المللی، وضعیت خوشنویسی معاصر کشورها، جایگاه خوشنویسی در میان سایر هنر‌ها و نقش فرهنگی هنر خوشنویسی در میان کشور‌های راه ابریشم از جمله موضوعات این نشست‌ها است که به صورت مجازی و زنده پخش خواهند شد.


معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به منظور دسترسی به آثار قابل نمایش در نمایشگاه بین المللی خوشنویسی راه ابریشم، کمیسیون ملی یونسکو ایران نیز امکان بازدید آثار را در گالری مجازی به آدرس www.gallery.irunesco.org از تاریخ ۱ تا ۶ بهمن ماه در ساعت ۲۱ به وقت ایران فراهم کرده است.

 

نظر شما