استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:

کشف ۳۱میلیارد تومان کالای قاچاق در ۹ماه امسال

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۲۱:۰۵:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۴۲۶۷
کشف ۳۱میلیارد تومان کالای قاچاق در ۹ماه امسال
استاندار خراسان جنوبی از کشف ۳۱میلیارد تومان کالای قاچاق در ۹ماهه امسال خبر داد.
به گزارش برنا خراسان جنوبی، استاندار خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه خراسان جنوبی با برخورداری از مرز طولانی با کشور افغانستان و وجود ۴شهرستان مرزی، در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعال عمل کرده است گفت: کشف ۳۱میلیارد تومان کالای قاچاق در طول ۹ماه، نتیجه فعالیت مداوم و شبانه روزی دستگاه‌های کاشف، امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی می‌باشد.
 
ملانوری به تنوع کالا‌های کشف شده در این مدت اشاره کرد و گفت: در بین کالا‌های قاچاق کشف شده، اقلامی همچون پوشاک، دارو، فرآورده‌های نفتی، دام و سیگار افزایش داشته و لوازم خانگی به نسبت گذشته کمتر بوده است که این نشان دهنده تأثیر شرایط عرضه و تقاضا و نیاز بازار و جامعه بر این پدیده می‌باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث برخورد و مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: از آنجایی که قاچاق کالا و ارز می‌تواند تأثیرات بسیار مخربی در جامعه و اقتصاد داشته باشد و بازار داخلی و تولیدات آن را مورد هدف قرار دهد، لذا خلاصه سیاست‌های اقتصادمقاومتی بر درون زا بودن، برون نگری، تکیه بر سرمایه‌های مردم، مردمی کردن اقتصاد، دانش محور بودن و تکیه بر تولیدات داخلی و همین طور توجه به مبحث مهم مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید دارد.

استاندار با تأکید بر لزوم ریشه یابی دلایل ورود کالا و ارز قاچاق به کشور گفت: با ایجاد اشتغال پایدار و مکفی برای خانواده ها، باید از جذب آن‌ها به این حوزه جلوگیری نماییم.

ملانوری با تقدیر از اقدامات صداوسیما و دیگر رسانه‌های استان در زمینه مبارزه با قاچاق گفت: وظیفه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این حوزه محدود به صداوسیما و رسانه‌های مکتوب استان نیست و باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

وی برخورد جدی با قاچاق کالا و ارز را مورد تأکید قرار داد و گفت: برخی با سوءاستفاده از نیاز مردم از ماسک، اقدام به عرضه ماسک‌های بی کیفیت به بازار نمودند که سلامت مردم را تهدید می‌کند لذا با هم افزایی مثبت بین دستگاهی در استان ۵هزار ماسک تقلبی جمع آوری شد.
 
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دیدار خود با دبیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران گفت: موضوع جذب اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل بنای در دست ساخت کمیسیون استان، تقویت ایستگاه‌های بازرسی و کمک به دستگاه‌های کاشف، در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز