نظارت بر کیفیت نان در چهارمحال و بختیاری تشدید شد

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۰:۴۷:۳۵
کد خبر: ۱۱۲۴۸۳۵
نظارت بر کیفیت نان در چهارمحال و بختیاری تشدید شد
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تشدید نظارت بر کیفیت نان واحدهای خبازی استان خبر داد و گفت: با واحدهایی که نسبت به این مهم بی‌توجهی کنند برخورد جدی می‌شود.

به گزارش برنا؛ با توجه به اجرای افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت نان در استان چهارمحال و بختیاری از بهمن ماه، یکی از مطالبات و دغدغه‌های جدی مردم، ارتقای کیفیت نان در این استان است.

برخی از مردم با توجه به افزایش قیمت نان، خواهان  افزایش کیفیت نان هستند، تا از این طریق دورریز نان و ضایعات آن کاهش یابد و کمکی به سبدخانوارها به ویژه اقشار کم درآمد و محروم باشد.

در همین راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان در نظر دارد با تشدید بازرسی‌های بر روند کیفیت نان و جلوگیری از قاچاق آرد نظارت بیشتری داشته باشد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: در شهرستان شهرکرد سه گروه و در هریک از ۹ شهرستان دیگر یک گروه ۲ نفره ،نظارت‌های ماهانه خود را بر نانوایی‌های فعال در استان تشدید می‌کنند و چنانچه در این بازرسی‌ها موردی از تخلف به ویژه در حوزه کیفیت نان شناسایی شود، با واحد متخلف به شدت برخورد می‌شود.

غلامرضا قائدامینی افزود: امسال ۱۰ هزار و ۴۴۵ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام گرفته که در این بازرسی‌ها ۵۲۴ مورد تخلف شناسایی و برای آن ۳۹۹ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

قائدامینی، ارزش ریالی این تخلفات را بیش از ۲۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و درج نکرن قیمت از جمله این تخلفات بوده است.

او رعایت نکردن موارد بهداشتی را بیشترین تخلف کشف شده در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای نانوایی استان اعلام کرد و گفت: در سالجاری ۱۱۹ مورد تخلف در این حوزه شناسایی شده که در نهایت منجر به پلمب سه واحد نانوایی در استان شد.

قائدامینی خاطرنشان کرد: همچنین سه واحد نانوایی دیگر نیز به سبب تخلف در حوزه آرد در سالجاری پلمب شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از مردم استان درخواست کرد تا تخلفات شکل گرفته و یا شکایت‌های خود را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز