رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

حرکت جامعه به سمت عادی انگاری است / موج چهارم کرونا شکل بگیرد مرگ و میر بیشتری از پیک قبلی خواهد داشت

۱۳۹۹/۱۱/۰۵ - ۱۳:۳۶:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۵۵۷۹
حرکت جامعه به سمت عادی انگاری است  / موج چهارم کرونا شکل بگیرد مرگ و میر بیشتری از پیک قبلی خواهد داشت
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه مشاهدات اخیر نشان می دهد، جامعه به سمت عادی انگاری در حال پیشرفت است و این بسیار خطرناک می باشد.

به گزارش برنا ا  اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در جمع خبرنگاران افزود: نتایج این سهل انگاری و غفلت ها را در مهر و آبان دیدیم و بسیاری از خانواده ها، لطمات جبران ناپذیری خوردند.

وی تاکید کرد: تحقیقات نشان داده با چرخش هرباره ویروس، قدرت تهاجمی آن نیز بیشتر می شود، بنابراین می توان به جرات گفت اگر با عادی انگاری موجود، موج دیگری از این بیماری شکل بگیرد، آمار تلفات و مرگ و میر به مرتب بیشتری از پیک ها و موج های قبلی خواهد داشت.

دکتر جمالیان گفت: خوشبختانه به خاطر رعایت خوب پروتکل های بهداشتی در ماه گذشته توسط مردم و اعمال محدودیت های مناسب، شرایط استان در حال حاضر در وضعیت قابل قبولی است.

متولی سلامت استان مرکزی یادآور شد: کمیجان، فراهان، دلیجان، خنداب، آشتیان و اراک در وضعیت زرد و شهرستان های خمین، ساوه، تفرش، محلات، شازند و زرندیه در وضعیت آبی قرار گرفته اند، اما با کوچکترین غفلت می توانند به شرایط قرمز و بحرانی قبل بازگردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: تجربه حدوداً یک ساله این بیماری به ما نشان داد هرگاه دچار ساده انگاری شده و در برداشتن محدودیت ها تعجیل داشتیم، این ویروس قوی تر از قبل شده و ایجاد مشکل کرده است.

دکتر جمالیان تصریح کرد: به همین خاطر از مردم و هم استانی های عزیز می خواهیم با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و به خاطر اینکه تعطیلات سال جدید را با محدودیت آغاز نکنیم، کماکان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی به نزدیک شدن به روزهای برپایی نمایشگاه های مرسوم در استان و اراک اشاره کرد و  افزود: همچنان طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با برگزاری هرگونه مجامعی مخالف هستیم و این مخالفت خود را بارها و بارها در مجالس و نشست های گوناگون بیان کرده ایم.

وی گفت: مهم و اصل در کاهش و کنترل این بیماری خود مردم هستند، آنها می توانند با رفتارهای خود تداوم و یا ریشه کنی این بیماری را رقم بزنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان به مردم توصیه کرد تا حتی الامکان از حضور در هرگونه تجمعی جدا بپرهیزند و در صورت لزوم و اجبار، حتماً ضمن رعایت فاصله با دیگران از ماسک استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز