اجرای برنامه های اشتغال ویژه سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۹:۲۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۵۹۵۴
اجرای برنامه های اشتغال ویژه سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه های اشتغال ویژه سوادآموزان مرد و زن این استان در ۶ مرکز یادگیری محلی استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛هادی زارع پور اظهار داشت: هدف از این اقدام کمک به تحقق هر چه بهتر شعار جهش تولید در کهگیلویه و بویراحمد است.  

وی افزود: این برنامه ها به منظور اجرای بسته تحولی پیوند سواد و زندگی مصوبه شورای راهبردی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شوند. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آموزش هایی در زمینه کارآفرینی و تولید محصول به سوادآموزان استان که در این ۶ مرکز یادگیری محلی حضور دارند، ارائه خواهد شد. 

زارع پور عنوان کرد: ارائه این آموزش ها به سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد در کنار آموزش‌ سواد پایه و مهارت ‌های زندگی و اجتماعی است.  

وی ابراز داشت: این آموزش ها با ظرفیت سنجی و بررسی شرایط بومی و توانمندی‌ های ویژه شغلی و کارآفرینی در هر کدام از مناطق کهگیلویه و بویراحمد ارائه می شوند. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی از مهمترین محصولات تولیدی سوادآموزان این استان در مراکز یادگیری محلی استان شامل لباس، ماسک، صنایع دستی و مواد غذایی است. 

زارع پور با اشاره به وجود ۱۷ مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: آموزش مهارت های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی، خیاطی، زنبورداری، انواع مشاوره و کمک های اولیه در این مراکز انجام می ‌شود. 

وی افزود: آن عده از سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور در مراکز یادگیری محلی این استان رسته های شغلی خاصی را فرا می‌ گیرند تسهیلات ایجاد کارگاه برای تولید محصول از سوی صندوق کارآفرینی امید استان اعطا خواهد شد. 

زارع پور بیان کرد: هماهنگی های لازم با تعاونی ‌ها و برخی مؤسسه های کهگیلویه و بویراحمد برای خرید محصولات تولیدی سوادآموزان این استان در مراکز یادگیری محلی استان انجام شده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز