اجرای ۳ فقره دادنامه ی قطعی و برگشت ۳ هزار و۵۰۰ متر مربع اراضی به بیت المال در شهرستان بویراحمد

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۳:۵۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۶۳۰۵
اجرای ۳ فقره دادنامه ی قطعی و برگشت ۳ هزار و۵۰۰ متر مربع اراضی به بیت المال در شهرستان بویراحمد
با پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و با حضور میدانی و نظارت معاون حقوق عامه دادستان ،آزاد سازی این عرصه ها از دست سودجویان در شهرستان بویراحمد، اجراءشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ عبدالحسین تمدن معاون حقوق عامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان که در این قلع و قمع حضور داشت ، گفت: با همکاری نیروی انتظامی، در ادامه مرحله چهارم رفع تجاوز از اراضی ملی و در اجرای 3 فقره دادنامه قطعی صادره از محاکم حقوقی شهرستان بویراحمد،اجراء شد.

تمدن اظهار کرد: مأموران اداره منابع طبیعی ضمن رفع تصرف از عرصه ای به مساحت قریب 3 هزار و 500 مترمربع و اعاده آن به بیت‌المال، درختان غرس شده را نیز قلع و قمع کردند.

معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان در ادامه گفت: اداره منابع طبیعی به عنوان متولی حفاظت از جنگل ها و مراتع، می‌بایست با رصد مستمر و مداوم این منابع، از طریق اعزام اکیپ‌های گشت تخصصی، ایجاد پایگاه های ثابت، فعال نمودن بیش از پیش جنگلبانان مناطق، استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، از تخریب و تصرف غیرمجاز آنها پیشگیری کرده، و ضمن شناسایی و کشف هرگونه تخریب و تصرف غیر مجاز، در همان مراحل اولیه، در اجرای تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، نسبت به رفع تجاوز اقدام و گزارش جرم صورت گرفته را جهت تعقیب متهمان به دادسرا ارسال کند.

تمدن به افرادی که قصد دارند در عرصه های منابع طبعی و ملی تصرفاتی انجام دهند هشدار داد و افزود: سودجویان بدانند که هرگونه تجاوز آنها به عرصه‌های طبیعی، پاسخ قاطع دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت و علاوه بر تعقیب کیفری و تحمل مجازات و جبران ضرر و زیان وارده به طبیعت، با قلع و قمع هرگونه اعیانی غیر مجاز ایجاد شده، موجبات ورود خسارت به خود را فراهم می کنند.

لازم به ذکر این آزاد سازی از عرصه های منابع طبیعی در منطقه بُن دره روستای چنار بخش کبکیان شهرستان بویرحمد ،انجام گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز