معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد:

استفاده از ظرفیت های مردمی در بحث مقابله با مواد مخدر

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۱۹:۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۷۱۶۰
استفاده از ظرفیت های مردمی در بحث مقابله با مواد مخدر
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت های مردمی در بحث مقابله با مواد مخدر تأکید کرد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ ناصر خوش خبر معاون استاندار در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: همراهی و مشارکت مردم، شرط موفقیت همه برنامه ها از جمله موضوع مبارزه با مواد‌مخدر است.
وی متذکر شد: کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان کمیته واسط بایستی در همه کمیته های ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر (کمیته های درمان، مقابله، فرهنگی و پیشگیری) نقش داشته باشد.
معاون استاندار با تأکید بر این که در کمیته توسعه مشارکت های مردمی، ظرفیت های مردمی پای کار هستند، اذعان داشت: این کمیته می تواند به نحوی کمک حال دیگر کمیته ها باشد.
خوش خبر اظهار داشت : نگاه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی بر خلاف سایر کمیته های تحت نظارت شورا به برون سپاری برنامه ها و استفاده از ظرفیت های مردمی است.
وی تأکید کرد: البته این امر نباید موجب شود دستگاه ها نسبت به وظایف سازمانی خود در مباحث توسعه مشارکت‌های مردمی ، درمانی ،صیانت و ...که در راستای کمک به جامعه هدف معتادین هستند، کوتاهی نماید.
معاون استاندار در ادامه به این موضوع اشاره کرد که؛ دستگاه های عضو شورا بایستی بر اساس وظایف سازمانی خود و همچنین تکالیف کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی، برنامه ریزی لازم را به منظور طرح ریزی و احصاء فعالیت های مرتبط با طرح تقویت سازمان‌های مردم نهاد و نیز ارتقاء مبحث توسعه مشارکت‌های مردمی در حوزه اعتیاد تهیه نموده، با مشارکت اعضاء در این خصوص اقدام نمایند.
خوش خبر ادامه داد: برنامه ریزی لازم به منظور راه اندازی کمیته های فرهنگی و پیشگیری، درمان و توسعه مشارکت‌های مردمی در سایر شهرستان ها جزو برنامه های دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است .

 

نظر شما