پایان انتظار ۱۶ ساله پنج روستا در بخش لوداب؛

کلنگ زنی پروژه آسفالت و بهسازی جاده ارتباطی روستای (کَمَک ها) در بخش لوداب

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۰۸:۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۲۷۲۵۴
کلنگ زنی پروژه آسفالت  و بهسازی جاده ارتباطی روستای (کَمَک ها) در بخش لوداب
پنج روستای متمرکز " کَمَک‌ها " با این محور ملی تنها هشت کیلومتر فاصله زمینی داشته بنا به گفته روستانشینان، یکی از عوامل اصلی مهاجرت آنان به شهر یاسوج است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛بنا به گفته اهالی این روستاها، کشته شدن روستائیان در تصادفات جاده‌ای، ترک تحصیل مستمر دانش آموزان بویژه دختران در مقطع راهنمایی و دبیرستان ، نبود امکانات بهداشتی از قبیل مرکز بهداشت، بی توجهی به بالا رفتن نرخ بیکاری جوانان، فرسوده بودن بافت منازل روستایی، هدر روی محصول باغات آنان از قبیل انجیر و انگور و ده‌ها مشکل دیگر ناشی از دسترسی نداشتن آنان به یک محور ارتباطی مناسب است.

بعد از گذشت سالها از دست و پنجه نرم کردن مردم پنج روستای «کَمَک‌ها» با مشکلات عدیده در رفت و آمد و خسارت‌های فراوان، در نهایت امروز پروژه بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی این روستاها به ظول 8 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

نماینده مجلس شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون امروز عصر در بازدید مسولان و مدبران استانی و شهرستانی کهگیلویه و بویراحمد، از روستاهای بخش لوداب در شهرستان بویراحمد گفت: پروژه بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی روستاهای «کَمَک» از سمت آبمورد لوداب به طول هشت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان کلنگ‌زنی و طی فرآیند مناقصه به پیمانکار واگذار گردیده‌است.

کیامرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز طی بازدید از روستاهای بخش لوداب کلنگ‌زنی پروژه‌های بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی روستاهای «چال‌شاهین» و « کَمَک‌ها» در بخش لوداب شهرستان بویراحمد صورت گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه جاده ارتباطی روستای‌ »چال شاهین» به طول 7 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 700 میلیارد تومان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و پروژه جاده «کَمَک‌ها» به طول هشت کیلومتر و اعتبار 8 میلیارد تومان تامین اعتبار و به پیمانکار واگذار شده‌است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز