شهردار منطقه یک گرگان اعلام کرد:

گودبرداری غیر اصولی پارک واقع در صیاد ۱۵/ مقصرین باید پارک را بازسازی کنند

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۱۰:۵۷:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۷۴۳۰
گودبرداری غیر اصولی پارک واقع در صیاد ۱۵/ مقصرین باید پارک را بازسازی کنند
شهردار منطقه یک گرگان گفت: در پی گودبرداری غیر اصولی و تخریب پارک شهرداری در صیاد ۱۵، شهرداری گرگان نسبت به شکایت از عاملین این حادثه اقدام‌ کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محسن کریمی شهردار منطقه یک گرگان در خصوص گودبرداری غیر اصولی روزهای گذشته که منجر به تخریب پارک شهرداری در منطقه صیاد شیرازی شد اظهار کرد: ملک مورد نظر در انتهای صیاد ۱۵ قرار داشت و دارای سند رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است.

وی ادامه داد: این ملک دارای قرارداد واگذاری زمین به یک شرکت تعاونی بوده و پس از درخواست رسمی این شرکت، شهرداری گرگان با رعایت تمامی موارد قانونی نسبت به صدور پروانه اقدام کرد.

کریمی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر و زمانی که عملیات ساخت سازه نگهبان توسط پیمانکار پروژه در حال اجرا بود در قسمت ترانشه ضلع جنوبی که مشرف به پارک شهرداری است به جهت گودبرداری ایجاد شده قسمتی از آن دچار رانش شده و باعث تخریب سازه نگهبان و قسمتی از پارک گردید.

 وی خاطرنشان کرد: از همان دقایق ابتدایی پیگیری‌های لازم را با قسمت حقوقی شهرداری به منظور صدور اخطارهای قانونی انجام دادیم و در آینده نزدیک برای جبران خسارت از پیمانکار مربوطه اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به شرایط بسیار خطرناک و ناپایدار سازه نگهبان برای محوطه اطراف، با هماهنگی به عمل آمده سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تمامی تجهیزات و وسایل پارکی از محوطه تخلیه و به  پیمانکار اجازه داده شد جهت کاهش سربار ترانشه پشت دیوار نسبت به خاکبرداری اقدام کند که هم اکنون در حال انجام است.

شهردار منطقه یک گرگان بیان کرد: به دستور شهردار گرگان این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است و تمام کسانی که در این موضوع کوتاهی داشته‌اند اعم از مهندسین ناظر و مجری پروژه، پیگیری های لازم برای برخورد قانونی با آنها انجام خواهد شد.

کریمی در پایان گفت: با تاکید جدی شهردار گرگان تمام کسانی که در این حادثه مقصر هستند باید پارک را بازسازی کرده و تحویل شهرداری دهند تا بار دیگر در اختیار شهروندان گرامی قرار بگیرد.

 

نظر شما